דיגיטל: הדרך לדיאטה מוצלחת?

(0)
לדרג

פחות מ-5% מהעושים דיאטה מצליחים לשמור על התוצאות לאורך זמן. ניהול תהליכי ירידה במשקל וניהול תזונתי באמצעות הדיגיטל מסתמן כתפיסה חדשה ומוצלחת

מאת: מערכת zap doctors

האם הדרך לדיאטה מוצלחת אכן עוברת באפליקציות, חיישנים ושאר פיתוחים של טכנולוגיה לבישה?: בכנס מכון שטראוס שנערך לאחרונה בנושא "תזונה, דיאטה ומה שביניהם" הוצגה תפיסה חדשה המעודדת דיאטנים ואנשי מקצוע לנהל תהליכי ירידה במשקל וניהול תזונתי באמצעות הדיגיטל.

לטענת רותי לטר, דיאטנית קלינית, שהרצתה בכנס, הרי שלמרות המודעות ההולכת וגוברת לאורח חיים בריא, מדדי ההשמנה ושכיחות המחלות הנובעות ממנה הולכים וגדלים. סיבה משמעותית לכך הוא הקושי של הפרט לעשות שינוי ולהתמיד בתכנית המעודדת שינויים להשגת המטרה.

תמונת ההצלחה בדיאטה היא עגומה: רק 30-50% מהמטופלים יביעו היענות לטיפול התזונתי, רק חלקם יצליח לרדת במשקל, ומתוכם, רק 2-5% יצליחו לשמור על התוצאות יותר משנה מאז תחילת הטיפול.

יתרונות הדיגיטל: זמינות, התאמה אישית ודיוק

כלים דיגיטליים העומדים היום לרשות אלה שמתחילים בתהליך של דיאטה: סמרטפון, טכנולוגיה לבישה כמו צמיד ושעון, רשתות חברתיות, קבוצות ווטס אפ וקבצי וידאו. למה להשתמש בהם? בקרת ביצוע, פרסונליזציה המתאימה את הדיאטה לאדם, חיסכון בזמן ומשאבים ועובדת היותו כלי מחקר מדויק.

תפקיד הדיאטנים: העצמת המטופל והגברת המוטיבציה

לטר סבורה שהעידן הדיגיטלי משדרג משמעותית את הקשר עם המטופל ומסייע בהשגת היעדים. היא ממליצה שדיאטנים יתעמקו יותר במציאת דרכים להעצמת המטופל, להגברת המוטיבציה שלו, להתמדתו בתהליך ולהשגת יעדיו, ויתמקדו פחות במתן אינפורמציה, מעניינת ורלוונטית ככל שתהיה, בזמן קצר יותר.

תפיסה זו מבוססת על גישות פסיכולוגיות הקשורות למערכת היחסים מטפל מטופל, העברת אחריות למטופל, גישות של אימון לבריאות, השפעת MHEALTH (בריאות במובייל- אפליקציות וחיישנים), EHEALTH (בריאות באינטרנט) וטכנולוגיה לבישה.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה קלינית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום