מעשנים ביחד? לא בבית הספר

(0)
לדרג

ועדת הבריאות אישרה צו לפיו ייאסר עישון בשטחי הוראה ובכל שטחי בית הספר. העישון מותר רק במרחק של 10 מטרים מהשער. שר הבריאות: המורים הם מודל לחיקוי

מאת: מערכת zap doctors

צו משרד הבריאות, לפיו ייאסר עישון בכל מקום בשטחי בתי הספר ותיאסר הקצאת חדרי עישון לצוותי ההוראה, אושר הבוקר (ג') בוועדת הבריאות של הכנסת פה אחד. על פי הצו העישון יותר רק בטווח של 10 מטר משער המוסד החינוכי. הצו לא יחול על המוסדות העל-תיכוניים ועל המוסדות להשכלה גבוהה.

מעניין יהיה לראות כיצד יאכוף משרד החינוך את הצו ואם אכן יצליח לאכוף את הנורמה החדשה בשטחי בתי הספר ברחבי הארץ. בוועדה היו מי שהצרו על כך שאין בנמצא תקציב ייעודי לחינוך נגד עישון. הממונה על מניעת סמים ואלכוהול במשרד החינוך, קרן רוט-איטח: "משרד החינוך הוא זה שיאכוף את הצו, ויבצע פעולות הסברה וגם ענישה לפי הצורך".

שר הבריאות: המורים הם מודל החיקוי עבור הילדים

בדברי ההסבר לצו החתום על ידי שר הבריאות, יעקב ליצמן, נכתב: "גיל התחלת העישון הממוצע בקרב בנים הוא 15.6 ובקרב בנות 16. הסביבה בה נמצאים בני הנוער והנורמה הנהוגה בה משפיעים על החלטתם האם להתנסות בעישון. הימצאותם של אנשים צוות מעשנים המהווים מודל לחיקוי, מגדילים את הסיכוי שתלמיד יבחר להתנסות בעישון. בנוסף, בתי ספר המאפשרים עישון של מורים מעוררים התמרמרות בקרב תלמידים מעשנים הדורשים לקבל זכות דומה".

מקדם בריאות ארצי במשרד הבריאות, חיים גבע הוסיף והבהיר כי: "ארגון הבריאות העולמי קובע שחדרי העישון לא מגנים מפני עישון כפוי. כבר ביטלנו את חדרי העישון בכל משרדי הממשלה ובבתי החולים. כעת מבקשים להחיל זאת גם על בתי הספר. חייבים להגן על הילדים מפני עישון כפוי".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, הביע דעתו הנחרצת בעניין כשאמר בדיון: "המלחמה בעישון צריכה להימשך בצורה מתמדת, במיוחד בנגע המתפתח בקרב הצעירים שלנו".

יו"ר המועצה הישראלית למניעת עישון, עמוס האוזנר: "אבד הכלח על חדרי עישון במקומות ציבוריים. בכל העולם אין יותר חדרי עישון. לצערי אין שום תקציב לחינוך למניעת עישון בישראל".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום