זיהום בשיבא: 3 נשים איבדו רחם

(0)
לדרג

אמש נכרת רחמה של יולדת שלישית בעקבות הדבקה בחיידק אלים במחלקת היולדות של שיבא. לא כל הנשים נדבקו מהרופא. משרד הבריאות פתח בחקירה

מאת: מערכת zap doctors

פרשת הזיהום במחלקת היולדות של שיבא לאן?: רחמה של יולדת שלישית שילדה במחלקת היולדות של בית החולים שיבא-תל השומר, נכרת אמש (ג') לאחר שגם היא נדבקה בחיידק אלים. הפעם נראה כי מקור ההדבקה אינו מרופא המחלקה שכן החיידק שזוהה אצלה אינו הסטרפטקוקוס.

בכך מצטרפת היולדת למניין שתי הנשים שלפני יומיים איבדו גם הן את רחמן בעקבות הדבקה בחיידק אלים: אחת מהן נדבקה בסטרפטקוקוס מרופא במחלקה שהיה נגוע בחיידק ללא ידיעתו (יצא לחופשת מחלה ומטופל בתרופות) ואילו לגבי היולדת השנייה התברר מבדיקה אפידמיולוגית כי הזן של החיידק בו נדבקה שונה מזה של הרופא כך שמקור ההדבקה גם במקרה שלה עדיין אינו ידוע.

משרד הבריאות פתח בחקירה. השר ליצמן ביקר

הבוקר (ד') הודיע משרד הבריאות כי מנכ"ל המשרד מינה את פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל, לרכז את הטיפול בנושא: "מתקיים תהליך בדיקה ומעקב של היחידה הארצית למניעת זיהומים. נשלחו דגימות למעבדה לבדיקת ריצוף גנטי. ככל הנראה, בחמישי תהיה תשובה לגבי קשר אפשרי. מבוצעת בדיקה מקצועית ויסודית כולל זימון נשים ובדיקת אנשי צוות".

גם שר הבריאות, יעקב ליצמן לא נותר אדיש לפרשה והבוקר (ד') ביקר את היולדות שנפגעו כתוצאה מהידבקות בחיידק בידי רופא בתל השומר. השר התעניין בשלומן ואמר כי בית החולים פועל כנדרש באירוע: "הטלנו על פרופ' ארנון אפק לרכז את הטיפול במקרה ומשרד הבריאות פועל בנחישות לוודא שננקטות כל הפעולות הנדרשות לרבות זימון הנשים, בדיקת הצוות ופעולות הנדרשות למניעת זיהומים במטרה למנוע מקרים נוספים ולבלום את הארוע. במקביל בוחן את התנהלות האירוע כמקובל", אמר השר ליצמן.

שיבא: חזרה לשגרה והמשך הבדיקות והאיתור

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "לאור השקיפות המובטחת מעדכן בית החולים כי לאחר החקירה האפידמיולוגית, ובדיקת הזן המדויק של החיידק ע"י משרד הבריאות, נמצא כי:
1. יש זהות של החיידק ביולדת אחת לבין איש הצוות החשוד כנשא.
2. לגבי היולדת השנייה (היולדת שנותחה בבלינסון), נמצא בוודאות כי אין קשר בין החיידק שבודד אצלה לבין החיידק שבודד אצל החשוד כנשא.
3. בעקבות מאמצי האיתור של בית החולים נמצאה בתוך קבוצת הנשים אליהן נערכה פנייה יולדת שלישית עם סימני זיהום. היולדת הוזמנה לבית החולים...בבדיקה ראשונית לא נמצא חיידק מסוג סטרפטוקוק ולכן בינתיים לא ידוע אם יש קשר בין המקרים. המקרה עדיין בבדיקה.
אגף נשים והמחלקה למחלות זיהומיות חזרו לעבודות שגרה. איננו צופים מקרים נוספים בין היולדות שילדו בשיבא.
זיהומים לאחר לידה מתרחשים באופן ספורדי בכלל בתי החולים בארץ ובעולם, לכן מצוות הערנות מחייבת את כולנו לעמוד על המשמר ולמנוע התפרצויות".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום