ניקוי רעלים מהגוף: אחת לשנה

(0)
לדרג

ארוחות שחיתות ומזון מהיר גובים מחיר כבד מגופנו, ההולך ומתמלא ברעלים. סובלים מחוסר אנרגיה? כדאי לשקול ניקוי רעלים - בעזרת תזונה, צמחי מרפא והידרוקולוניק

מאת: אפרת שקוף

שאריות מזון הנצמדות לדפנות המעיים עוברות תהליך של ריקבון - הן מתחילות להתמלא בחיידקים ולהזדהם. תהליך בלתי נמנע זה הופך את שאריות המזון הללו לרעלים. אשר נספגים מהמעי הגס אל מחזור הדם - וגובים מחיר מבריאות האדם ובייחוד מהכבד, האיבר האחראי על פירוק הרעלים. הדרך היחידה למנוע התרחשות בלתי רצויה זו היא ניקוי רעלים אחת לשנה.

אילו רעלים מצטברים בגוף האדם במהלך השנים?

כשמדברים על הצטברות רעלים בגוף האדם, מתייחסים לרעלים המצויים בעיקר בכבד ובדפנות המעיים.

המעיים, המהווים חלק ממערכת העיכול, הם איבר דמוי צינור ארוך מאוד, עם שטח פנים נרחב. המעיים אחראיים על עיכול המזון, במשך הזמן, מצטברות בדפנותיהם שאריות של מזון. שאריות אלה נרקבות ומתמלאות חיידקים. ובשלב זה, הם הופכים רעילים לגופנו וגובים מחיר מבריאותנו.

כיצד קיומם של הרעלים משפיע על גוף האדם?

המעי הגס כולל רקמה שסופגת חומרים ומרכיבים מתוך המעי אל פנים הגוף. חומרים אלה חודרים אל מחזור הדם ו"מטיילים" אתו בכל איברי הגוף והרקמות באמצעות זרם הדם. בסופו של תהליך, מגיעים הרעלים הללו אל הכבד, שם הם עוברים פירוק.

עובדה זו מקשה מאד על תפקוד הכבד, שממילא עובד מאוד קשה - והשאיפה היא להוריד ממנו עומס. כאשר הכבד עובד כל הזמן על ניטרול רעלים, בנוסף לעבודתו היומית, הוא עלול להיחלש ולהיפגע. עם הזמן, יעילות עבודת הכבד נפגעת והוא לא מצליח לפרק ולפנות מהגוף את כל הרעלים שהצטברו.

רעלים אלה נשארים שם וגובים מחיר נוסף מהכבד, שעם הזמן ממשיך להיפגע - ותפקודו נפגם. תהליך זה גורר פגיעה בבריאות הכללית ומהווה זרז להתפתחות מחלות שונות ומגוונות, ובהן: כולסטרול גבוה, רמת שומנים גבוהה בדם ועוד מצבים, המהווים רקע להתפתחות מחלות.

ניקוי רעלים מהגוף (אילוסטרציה צילום shutterstock)
ניקוי רעלים מהגוף (אילוסטרציה צילום shutterstock)

אז מה עושים?

נפטרים מהרעלים הללו - ומבצעים תהליך ניקוי רעלים. כל אחד צריך לעשות ניקוי רעלים, בדיוק כמו שכל אחד צריך ללכת מדי פעם לשיננית. ישנן מספר דרכים יעילות לבצע ניקוי רעלים ולסייע למעי להתפנות ביעילות ולכבד להתאושש ולהפחית מהנטל עליו.

איך ניתן לבצע ניקוי רעלים?

ניקוי רעלים יכול להתבצע במספר דרכים. האחת: ניקוי רעלים על ידי תזונה; השנייה: ניקוי רעלים באמצעות כמוסות של צמחי מרפא; והשלישית: ניקוי רעלים בשיטת "הידרוקולוניק", שמסייעת לניקוי יסודי של דפנות המעיים וריקונם מחומרים ושאריות מזון שדבקו לדפנות. לעתים ניתן ומומלץ גם לשלב בין כל השיטות.

כיצד מבוצע תהליך ניקוי הרעלים בפועל?

תהליך ההידרוקולוניק גורם לניקוי רעלים, בעזרת החדרת מים אל המעיים. הטיפול מבוצע בעזרת צינורות ומוליך (המכשור חד פעמי וסטרילי), באמצעותם מוזרמים אל המעיים מים מסוננים, בזרם עדין; ותוך כך, גם מבוצעים במטופל עיסויים ולחיצות בבטן, לפי מסלול המעי. המטרה היא לנקות בטיפול את כל צינור המעי הגס, שאורכו בין מטר וחצי לשני מטר.

לעתים משולב טיפול זה גם במשטר תזונתי מסוים ושימוש בכמוסות צמחי מרפא לניקוי; הדבר תלוי במצב המטופל - וברמת המוטיבציה שלו.

כל כמה זמן מומלץ לעשות ניקוי רעלים?

מומלץ לעשות ניקוי רעלים, מגיל 18, אחת לשנה. טיפול זה מומלץ לכל אחד ובוודאי לאנשים הסובלים מתסמינים של עייפות וירידה באנרגיה ובחיוניות. זהו הסימן המרכזי לכך שהגוף זקוק לעזרה. את העזרה ניתן וחשוב להעניק לגוף - אז למה לא?

בנוסף, למי שסובל מהתופעות הבאות, ניקוי רעלים מקבל משנה חשיבות: אקנה ועור פנים כבוי ו/או ריח רע מהזיעה, מהפה ומהצואה ו/או הפרעות במערכת העיכול (נפיחות ועצירות, כלומר, פחות מיציאה אחת ביום, או חוסר התרוקנות).

אצל מי מומלץ לעבור טיפול לניקוי רעלים?

חשוב שהמטפל יהיה בעל מקצוע בתחום, כמו לדוגמא נטורופת. כמו כן, חשוב לוודא כי למטפל ניסיון טיפולי רב שנים.

לסיכום: במסגרת תהליך העיכול בגופנו, מצטברות בדפנות המעיים שאריות מזון ההופכות לרעלים (בשל ריקבון והזדהמות), אשר חודרים דרך המעי הגס, אל מחזור הדם - ומשם מגיעים לכבד. עם הזמן, הכבד נשחק ומתקשה לפרק רעלים אלה. הרעלים המצטברים בגופנו גובים מחיר מבריאותנו. עייפות, מחלות עור, מחלות במערכת העיכול, עליה בכולסטרול וברמת השומנים בדם ועוד - הם רק חלק מהמחיר שגובים הרעלים מגופנו. הפתרון הוא ניקוי רעלים - תהליך קצר וממוקד, המסייע בפינוי שאריות המזון מהמעיים ומונע את השפעותיהן השליליות. חזרה על הטיפול, אחת לשנה, תסייע מאד לשמירה על בריאות ותפקוד הכבד ועל בריאותנו הכללית. חשוב מאד לעשות את הטיפול בעזרת מטפל מוסמך ובעל ניסיון בתחום.

אפרת שקוף היא נטורופתית, מנהלת קליניקה "איכות חיים - איזון עדין" בראשל"צ.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום קולון הידרותרפיה - ניקוי רעלים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום