סרטן בישראל: כממוצע במערב

(0)
לדרג

הסרטן הנפוץ בקרב גברים ישראלים הוא סרטן הערמונית ובקרב נשים, הנפוץ והקטלני הוא סרטן השד. שר הבריאות על זיהום האוויר בחיפה: מטופל ותחת שליטה

מאת: מערכת zap doctors

בשנת 2012 דווחו בישראל 28,709 מקרים חדשים של סרטן. בשנים האחרונות יש ירידה בתחלואה בסרטן בקרב גברים יהודים וערבים, ויציבות בתפוצת המחלה בקרב נשים יהודיות וערביות. בהשוואה למדינות ה-OECD, שיעורי הסרטן אצלנו גבוהים רק מעט מהממוצע: ישראל במקום 17 מתוך 34 בהיארעות מחלת הסרטן בקרב מדינות אלה. כך עולה מנתונים שהוצגו אתמול (ב') בפני ועדת הבריאות של הכנסת, שקיימה ישיבה מיוחדת בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, לצורך הצגת נתונים על תחלואת הסרטן בישראל.
עוד עולה מהנתונים שהוצגו בדיון על ידי מנהלת המרכז לבקרת מחלות, פרופ' תמי שוחט, כי הסרטן השכיח ביותר בקרב גברים הוא סרטן הערמונית, אך הקטלני שבהם בקרב גברים הוא סרטן הריאה. בקרב נשים הסרטן השכיח הוא סרטן שד שהוא גם הקטלני ביותר בקרב נשים. למרות ירידה מתמשכת בתמותה מסרטן השד בישראל בעשור האחרון, עדיין שיעור התמותה ממנו גבוה מהממוצע בעולם.

יו"ר הוועדה, ח"כ אלי אלאלוף, סיכם את הדיון ואמר: "שכיחות המחלה בקרב גילים צעירים הולכת ועולה. אני תולה את האשם בתופעת העישון שמתחילה בגילים צעירים ביותר. בתי ספר מעלימים עין מפינות העישון שמקימים לעצמם התלמידים ואין כל דיווח להורים על כך".

שר הבריאות על זיהום האוויר בחיפה: "המצב בסדר"

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן שכאמור השתתף בדיון על תחלואת הסרטן בישראל התייחס לזיהום האוויר בנפת חיפה, ואמר: "המצב כרגע הוא די בסדר ותחת שליטה. הייתי עם השר להגנת הסביבה בשטח; הנושא מטופל בצורה טובה מאוד".

פרופ' איתמר גרוטו, ראש השירותים לבריאות הציבור במשרד הבריאות, הוסיף: "אנחנו מבצעים בדיקות עדכניות על איכות האוויר באזור ומבצעים בדיקה מקיפה על מחלות דרכי הנשימה בקרב תושבי האזור".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום