עצירות כרונית: סמן למחלות?

(0)
לדרג

הסיכון למחלות קשות במערכת העיכול, לרבות סרטן המעי הגס וסרטן הקיבה, גדול יותר בקרב הסובלים מעצירות כרונית מתמשכת. כדאי להיבדק

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עצירות כרונית במבוגרים עשויה להעיד על הפרעות חמורות יותר במערכת העיכול לרבות הפרעה באספקת הדם של המעי הגס, סרטן המעי גס והרקטום, סרטן הקיבה ודלקת סעיפים. כך מסתבר מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-American College of Gastroenterology שנערך לאחרונה.

החוקרים בחנו קרוב ל-13,000 מבוגרים בטווח הגילים 18-50, עם היסטוריה של לפחות 24 חודשי מעקב, ושטופלו בשל עצירות כרונית בין 2008-2013. כמו כן הותאם מספר דומה של ביקורות שתאמו במאפיינים הדמוגרפיים וכן בהיסטוריה של דיכאון וחרדה שטופלו תרופתית.

סיכון גבוה יותר למחלות בחולים עם עצירות כרונית

עצירות כרונית הוגדרה בנוכחות אחד משלושת הקריטריונים הבאים: לפחות שני ביקורים במרפאות חוץ במרווח של למעלה מ-30 ימים עם קוד אבחנה של עצירות; לפחות ביקור אחד במרפאת חוץ עם קוד אבחנה של עצירות ותיעוד של לפחות תלונה אחת של עצירות ברשומות הרפואיות במרווח של לפחות שלושים ימים מאוחר יותר; או לפחות שני ביקורים במרפאות חוץ במרווח של מעל ל-30 ימים עם קוד אבחנה של עצירות.

מהנתונים עלה כי הסיכון למחלות במערכת העיכול היה גבוה יותר משמעותית בחולים עם עצירות כרונית, בהשוואה לקבוצת הביקורת, לרבות הפרעה באספקת הדם של המעי הגס, סרטן המעי הגס והרקטום, סרטן הקיבה ודלקת סעיפים.

החוקרים מתכננים לאסוף נתונים נוספים ממאגר הנתונים במטרה לקבוע את הקשר בין משך העצירות לבין התפתחות הפרעות ספציפיות במערכת העיכול.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות דרכי העיכול רפואה משולבת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום