פירסינג: חיי נערה ניצלו

(0)
לדרג

נערה בת 15 אושפזה עם כאבים באוזן, נפיחות וחום לאחר שפירסינג גרם לזיהום קשה, שסיכן את חייה, אך ניצלה בעזרת אנטיביוטיקה. פרופ' סרוגו: פירסינג מסוכן

מאת: מערכת zap doctors

נערה בת 15 כמעט מתה בגלל פירסינג באוזן. הנערה תושבת אזור חיפה, אושפזה במחלקת הילדים בבית החולים בני ציון עם כאבים באוזן דלקתית, נפיחות, חום ונדודי שינה כתוצאה מפירסינג. מבדיקות הדם שנערכו, התברר כי בעקבות הזיהום הקשה, התפתח אצל הנערה חיידק טורף, שכמעט וגרם לפגיעה רב מערכתית, עד כדי סיכון חייה. צוות מומחים בראשות מנהל מחלקת הילדים של בית החולים, פרופ' יצחק סרוגו הצליח להציל את חייה בזמן בזכות התאמת טיפול אנטיביוטי. לאחר ייצוב מצבה היא שוחררה לביתה.

פרופ' יצחק סרוגו, מנהל מחלקת הילדים בבני ציון: "פירסינג נחשב כמסוכן במיוחד במקומות מסוימים החשופים יותר לזיהום. למשל איברים שבהם מעורב סחוס, כדוגמת חלקה העליון של אפרכסת האוזן או נחירי האף, ישנם גם אזורים שבהם הניקוב עובר דרך ריריות, כדוגמת השפה והלשון, או איברי המין. לעומת זאת, ישנם איברים כמו תנוך האוזן והגבה שנחשבים בטוחים יותר מבחינה זיהומית בגלל שמעורבים בהם עור ורקמה תת-עורית".

בחודש שעבר, טופלה במרכז הרפואי בני ציון נערה נוספת בת 16 תושבת האזור, שסבלה אף היא מדלקת חמורה בסחוס האוזן לאחר שאזור העגיל הזדהם ויצר מוגלה, בצקת ועיוות באוזן.

תסמיני זיהום הפירסינג הם בדרך כלל: כאב, נפיחות, לעתים דימום מקומי, קרע של העור או הרירית או בצקת מקומית. גם עגילים באוזן עלולים לגרום לדלקת קשה בסחוס ולעיוות האוזן תוך פגיעה אסתטית קשה. חשוב להקפיד לעשות את הפירסינג במקום שבו הכלים מחוטאים היטב על פי כל כללי ההיגיינה. גם לאחר שנעשה הפירסינג, יש להקפיד על רחיצת המקום במים ובסבון ועל ניקיונו כדי למנוע זיהומים לא רצויים.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום