לפני לידה? קחי פרוביוטיקה

(0)
לדרג

טיפול פרוביוטי בסמוך ללידה, מפחית משמעותית את שיעורי האטופיק דרמטיטיס ביילוד עד לגיל 6 חודשים, ובכ-30% עד לגיל 6. אין השפעה על אלרגיות אחרות

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עוד בנושא הריון, לידה הגיל הרך.

טיפול פרוביוטי לאם סביב הלידה, עשוי להביא לירידה ארוכת טווח בשיעורי הארעות של Atopic Dermatitis, הידועה כ"אסתמה של העור", ביילוד, אך ללא השפעה על מחלות אלרגיות אחרות. כך עולה מנתוני מחקר חדש, כפי שפורסמו לאחרונה בכתב העת BMC Dermatology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תוספי פרוביוטיקה הניתנים פרינטאלית נמצאו יעילים במניעה ראשונית של AD בילדות מוקדמת, אם כי ההשפעות ארוכות הטווח של גישה זו פחות ברורות. בעבר דווח על ירידה משמעותית בשיעורי ההארעות המצטברים של AD עד שנתיים לאחר נטילת תוספי פרוביוטיקה ע"י האם.
במחקר הנוכחי החוקרים מציגים את ההשפעות של תוספי פרוביוטיקה הניתנים פרינטאלית לנשים על מחלות אלרגיות בצאצא כעבור שישה חודשים.

פחות אטופיק דרמטיטיס אך אין השפעה על אלרגיות אחרות

מדגם המחקר כלל 415 נשים הרות, שחולקו באקראי לטיפול פרוביוטי או פלסבו-חלב משבוע 36 להריון ועד לשלושה חודשים לאחר הלידה. חלב פרוביוטי כלל Lactobacillus rhamnosus, L. acidophilus La-5 ו-Bifidobacterium animalis. בגיל שש שנים, הילדים עברו הערכה חוזרת לנוכחות AD, ריגוש אטופי, אסתמה ונזלת אלרגית:

בגיל שש שנים, 81 מהילדים בקבוצת ההתערבות ו-82 ילדים בקבוצת הפלסבו השלימו הערכה לנוכחות AD. מניתוח הנתונים עלתה מגמת שיעורי הארעות מצטברים נמוכים של AD בקבוצת הטיפול הפרוביוטי, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (ירידה של כ-30%). השכיחות של אסתמה וריגוש אטופי, ושיעורי ההארעות המצטברים של נזלת אלרגית לא הושפעו משמעותית ממשטר הטיפול הפרוביוטי בגיל שש שנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספי פרוביוטיקה בלבד לאם עשויים להספיק להפחתה ארוכת טווח של שיעורי ההארעות המצטברים של AD, אך ללא השפעה על מחלות אלרגיות אחרות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום אטופיק דרמטיטיס - אסתמה של העור.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום