רפורמת ההסדר: טובה לפריפריה?

(0)
לדרג

ועדת הכספים אישרה: תם עידן ההחזר הכספי עבור טיפול רופא מומחה, ויש לבחור ברופאים שבהסדר. בתמורה, תימשך תוכנית המענקים לרופאים שיעברו לפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

ועדת הכספים של הכנסת, אישרה הבוקר (א') במסגרת חוק ההסדרים את הרפורמה לפיה תם עידן ההחזר הכספי מקופת החולים עבור התייעצות או טיפול אצל רופא מומחה. תחת זאת, לכל קופה תהיה רשימה של רופאים בהסדר, אליהם יוכלו המטופלים לפנות בתשלום השתתפות עצמית מינימלית של עשרות ¤ בלבד. עוד עפ"י הצעת החוק, בכל תחום, תהיה רשימת חריגים של כ- 50 רופאים שלא ייכללו בהסדר, אך יינתן החזר כספי בגין הפנייה אליהם.

אישורה של ועדת הכספים לרפורמה התקבל רק לאחר שבמשרד האוצר התחייבו להמשיך ולתקצב את תוכנית המענקים למעבר רופאים לפריפריה, תוכנית לפיה רופאים מומחים שעוברים לפריפריה יזכו למענקים של מאות אלפי ש"ח, וזאת כחלק מהמאמץ של השנים האחרונות לחזק את הרפואה ביישובי הספר.

בוועדת הכספים רואים בהתחייבות האוצר הישג חשוב ואישורה, בסופו של דבר לרפורמה, התקבל לאחר דיון סוער במיוחד שהתקיים ביום חמישי שעבר ושבסופו לא אושרה הרפורמה.

לאחר שיאושר החוק, יוכלו המבוטחים לפנות לרופאים שבהסדר. בכך, טוענים במשרד האוצר, יתאפשר להשיג מחירי טיפול זולים יותר עבור המבוטחים וזאת עקב כוח המיקוח הגדול יותר של החברות לעומת אנשים פרטיים. עוד טוענים באוצר ובמשרד הבריאות, הצעד עשוי לתמרץ רופאים להיכנס להסדר, מה שיחזק את הרפואה הציבורית על חשבון הרפואה הפרטית.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני: "יש לחזק את הרפואה הציבורית אך להותיר אפשרויות ממשיות לפנות לרפואה פרטית עם קבלת החזר כספי. יש מספיק רופאים שיוחרגו מהרפורמה. עתה משהאוצר התחייב להמשיך לתקצב מענקים לרופאים שיעברו לפריפריה, נכון היה לאשר את הרפורמה".

עימות חריף, לוי-אבקסיס לעזריה: "פושעת חברתית"

במסגרת הדיון הסוער אודות הרפורמה, פרץ עימות חריף בסוף השבוע שעבר (ה') בין חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) לבין ח"כ, רחל עזריה (כולנו). ח"כ לוי-אבקסיס טענה כי משרד הבריאות אינו מתכוון לתקצב את התכנית למעבר רופאים לפריפריה, שסובלת בין כה וכה ממחסור חמור של רופאים ועקב כך אישור הרפורמה עשוי לפגוע קשות בתושבי הפריפריה. עוד טענה, כי "ראשי משרד הבריאות שיקרו לוועדת הכספים כשטענו שתכנית המענקים הצליחה וכי יש כוונה להמשיך במסלול זה על-מנת לאפשר שכר גבוה לרופאים מומחים שיעבור לפריפריה", וקראה ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), "שלא להפוך את הוועדה לחותמת גומי של הפקרת הפריפריה".

חברת הקואליציה, ח"כ עזריה השיבה לה: "תוכנית המענקים הצליחה" וכי "הרופאים שעברו יישארו עם שכר גבוה". לוי-אבקסיס קראה לעברה של עזריה בתגובה: "את משקרת, אם ידעת שאין כוונה להמשיך לתקצב ועברת על-כך לסדר היום את פושעת חברתית".
עם החרפת העימות, הצטרפו חברי כנסת אחרים לדרישתה של לוי-אבקסיס וקראו לעצור את הדיון ברפורמה עד לבירור העניין ולהתחייבות מפורשת להחזרת המענקים.

כאמור, היום הודיעו אנשי האוצר על המשך מימון התוכנית ובכך נסללה הדרך לאישור הרפורמה למעבר למנגנון הסדר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום