לא נטלת תרופה? חיישן יתריע

(0)
לדרג

נטלת או לא נטלת את התרופה לדיכאון? על השאלה הזו ישיב לרופא חיישן מובנה בתרופה חדשנית נוגדת דיכאון. צרכנות רפואית

מאת: מאת נועה פז

האם תוכלו לאמוד מה היקף הנזק שנגרם לכם בגלל אי נטילת התרופה כנדרש?. תרופה חדשנית שבתוכה חיישן מעקב הניתן לבליעה הושקה לאחרונה ומצפה לאישור ה-FDA האמריקני. התרופה היא שילוב של התרופה נוגדת הדיכאון Abilify ושל חיישן שמטרתו מעקב אחר נטילה מסודרת של התרופה, פרי פיתוח משותף של Proteus בריאות דיגיטלית ושל חברת התרופות Otsuka.

המערכת מבוססת על מערכת בריאות דיגיטלית של Proteus שכבר נמצאת בשימוש, אך הפעם עם הבדל משמעותי, לפיו החיישן כבר מוטבע בטבלית של התרופה. החיישן יבדוק את דפוסי לקיחת התרופה ואת התגובות הפיזיולוגיות של החולה אל התרופה. את המידע הזה אמור החיישן לשלוח ישירות אל הסמארטפון של החולה וגם אל הרופא המטפל, באישורו של החולה.

מחצית מהחולים אינם נוטלים תרופות כסדרן

פיתוח החידוש התבסס על ההנחה לפיה 50% מהחולים במחלה כרונית במדינות המפותחות, אינם נוטלים את התרופות שלהם באופן הדרוש כך שיעילות התרופה נפגעת. בארה"ב, הנזק שנגרם בגין אי נטילת תרופות באופן סדיר מוערך בין 100-300 מיליארד דולר בעלויות ישירות ועקיפות אשר היו יכולות להימנע אם חולים היו לוקחים את התרופות שלהם בהתאם להנחיות הרופא.

תחום בריאות הנפש מצוין לבחינת התרופה

נשיא ומנכ"ל Otsuka מציין שבחרו להתמקד במחלות נפש: Abilify היא תרופה הניתנת לחולים בדיכאון, סכיזופרניה או הפרעה דו קוטבית. מחלות אלו הן מחלות כרוניות אשר משפיעות על התנהגות, לכן לעיתים קרובות נוצר מצב בו חולים במחלות אלו מפסיקים לקחת את התרופות ולא מדווחים על כך. אי דיווח והפסקת המשטר התרופתי משפיעים מאוד על תוצאת הטיפול והתפתחות המחלה. החיישן החדש יאפשר לצוות הרפואי לזהות מוקדם, ככל האפשר, את השינוי במצב תרופתי של החולה ובכך למנוע אפיזודה של התדרדרות המחלה. לכן, תחום מחלות הנפש הוא המקום הטוב ביותר לבחון את מערכת הניטור והמעקב אחר לקיחת תרופות.

החברה מאמינה שתרופה זו יכולה לסמן מהפך באופן בו שמירה על משטר התרופות נמדדת וכך למלא צרכים רפואיים חשובים שכרגע אינם זוכים למענה באוכלוסיית חולים זו.

בואו לדבר על זה בפורום תרופות ורוקחות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום