בירור הזהות המינית: לא בשיחות

(0)
לדרג

שיחות טיפוליות עם לסביות צעירות והומוסקסואלים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים צעירים במטרה לשנות את העדפתם המינית מזיקות. נושא רגיש הדורש ידע

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

קריאה של מומחים להפסקת טיפול בשיחות ללסביות, הומוסקסואלים, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים (להט"ב) בניסיון להשפיע על בחירתם המינית. כך עולה מדו"ח של ארגון SAMHSA (Substance Abuse and Mental Health Services Administration) שפורסם לאחרונה. לטענתם יש להפסיק דרך טיפולים זו, משום שעל-בסיס העדויות הזמינות, גישה טיפולית זו אינה הולמת ויש לבחון דרכים אחרות לדון עם מטופלים צעירים בנושאי ההעדפה מינית, הזהות מינית והביטוי מגדרי שלהם.

תחום רגיש המצריך חיפוש אחר המידע הטוב ביותר

טיפול בשיחות משמעו לרוב טיפול מטעם צוות פסיכולוגי במטרה לשנות את ההעדפה המינית או הזהות המגדרית של מטופל. המומחים מסבירים כי כאשר עוסקים בתחום רגיש דוגמת זהות מגדרית או העדפה מינית בצעירים, חשוב מאוד שבני משפחה, מחנכים ומטפלים יחפשו אחר המידע הרלוונטי הזמין הטוב ביותר. בדו"ח הנ"ל מפרטים מהו המידע הקיים בנושא, כמו גם את כל המשאבים הזמינים לצעירים, למשפחות ולאחרים, בניסיון לשפר את המצב הבריאותי של כלל הצעירים.

הדו"ח פותח ע"י פאנל מומחים שכלל חוקרים ואנשי צוות רפואי בתחום הטיפול הנפשי בילדים ומתבגרים, בעלי ניסיון רב בנושאי התפתחות מינית, זהות מגדרית והעדפה מינית, וגם בעזרת מומחים ברפואת משפחה, באתיקה ובפסיכולוגיה של הדת.

השונות תקינה. ניסיונות השינוי מזיקים

הפאנל סיכם כי השונות בהעדפה המינית והזהות המגדרית היא תקינה וכי טיפולים בשיחות או ניסיונות אחרים לשנות את ההעדפה המינית או הזהות המגדרית אינם יעילים, מזיקים ואינם בבחינת גישת טיפול הולמת. הדו"ח כולל מידע שנועד לסייע למטפלים ולמשפחות לתמוך בילדים ובמתבגרים המתמודדים עם קשיים אלו.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שרינק פרנדלי-ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומוסקסואלים, בי-סקסואלים וא-מיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום