תחנות מד"א בשומרון לא יסגרו

(0)
לדרג

על רקע מצב הביטחון הרעוע, ובהוראת שר הבריאות יעקב ליצמן. בכך הוסר איום הסגירה שהוציא מד"א גם על תחנות מד"א בצפון בשל בעיות תקציב

מאת: מערכת zap doctors

פעילות מד"א ביהודה ושומרון ובצפון לא תפגע ולא תצטמצם לעת עתה. בפגישה שהתקיימה אתמול (ד') בין שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, לבין ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, סוכם שלא תהיה פגיעה בפעילות מגן דוד אדום ביהודה ושומרון על רקע מצב הביטחון הרעוע. זאת לאחר שמנכ"ל מד"א, אלי בין, איים בצמצום הפעילות ביהודה ובשומרון ובצפון, תוך פחות מחודש, מסיבות תקציביות. בין התחנות שעמדו בסכנת סגירה: שקד ושבי שומרון. בהתאם להתפתחות זו, הוסר גם האיום שהיה מעל לתחנות מד"א בצפון.

שר הבריאות, יעקב ליצמן: "הצלחנו להשאיר את פעילות מד"א ביהודה ושומרון בכל הנקודות וכן בצפון הארץ. לא יעלה על הדעת שמשיקולי תקציב, תמנע מאוכלוסייה אזרחית זכותם הבסיסית לשירותי רפואה בכלל ושירותי רפואת חירום בפרט".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שיבח את הירתמותו של שר הבריאות לעניין וגם הודה למנכ"ל מד"א אלי בין ואמר כי: "הגיע הזמן שהמדינה תפסיק להתייחס לתושבי יהודה ושומרון כתושבים סוג ב'. על אחת כמה וכמה כשמדובר בהצלת חיים. אנחנו מצפים לראות בכל תחומי החיים את הפסקת האפליה הזו ויפה שעה אחת קודם". עוד הוסיף דגן ואמר: "הגיע הזמן להפסיק את הקרקס הזה. מדי שנה אנחנו ראשי הרשויות צריכים לשמוע שמד"א מתכוונת לצמצם את הפעילות ביו"ש משיקולים תקציביים - באחד המקומות הרגישים ביותר בארץ מבחינה ביטחונית - ומדי שנה אנחנו צריכים לצאת להילחם על מה שמגיע לנו כאזרחי מדינת ישראל. אני מצפה ממדינת ישראל לפתור את הפער התקציבי הזה אחת ולתמיד גם עבורנו וגם עבור יישובי הצפון, העומדים כחומה בצורה מול סכנות ביטחוניות אך צריכים להתחנן לשירותי רפואה תקינים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום