סל הבריאות: 300 מיליון ש"ח

(0)
לדרג

ועדת סל הבריאות לשנת 2016 החלה עבודתה: תקציבה לתרופות חדשות, 300 מיליון ¤ בלבד, כשמינית מהיקף הבקשות. ליצמן: להשיב תרופות מצילות חיים

מאת: מערכת zap doctors

ועדת סל הבריאות לשנת 2016 התכנסה היום (ב') לישיבתה הראשונה בהשתתפותם של שר הבריאות יעקב ליצמן, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. כידוע, תפקיד הוועדה, בין היתר, הוא לייעץ לממשלה ולמועצת הבריאות בכל הנוגע לקביעת סדר העדיפויות של הוספת תרופות וטכנולוגיות רפואיות לסל השירותים, בהתאם לחוק ביטוח הבריאות הממלכתי ובמסגרת התקציב שנקבע.

הוועדה מורכבת מאנשי מקצוע המובילים בתחומם והמשקפים קשת ציבורית ומקצועית רחבה (אנשי מקצוע ממשרדי הבריאות והאוצר, רופאים, נציגי ציבור, כלכלנים, נציגי קופות החולים ועוד) אשר ידרשו להתייחס למכלול ההיבטים הרפואיים, החברתיים והאתיים לטובת ציבור החולים.

תקציב הוועדה עומד על-סך של כ-300 מיליון ¤ בלבד, כשהשנה הוגשו לפתחה מעל ל- 700 בקשות שונות לתרופות ולטכנולוגיות בעלות כוללת של יותר מ-2.5 מיליארד שקל. מדובר במשימה מורכבת הדורשת החלטות קשות ומאתגרות בכדי לקבל את ההחלטות הטובות ביותר לטובת הציבור.

שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך את חברי הוועדה על תחילת עבודתה ואמר: "חברי הוועדה הם נציגים ראויים ביותר, אנשים ערכיים ששמם הולך לפניהם, בעלי מחויבות גבוהה לציבור החולים, ואני בטוח שיעשו עבודתם נאמנה. הוועדה פועלת בשקיפות מלאה ובאופן שוויוני". השר ליצמן הבהיר כי הוא מסכים עם הקביעה כי תקציב הסל אינו מספק את כלל צרכי החולים והוא תומך בהגדלת הסל, אם כי יש לקחת בחשבון גם את יתר צרכי משרד הבריאות. השר קרא להשיב את התרופות מצילות החיים לתוכנית הביטוח המשלים של קופות החולים (שב"נים), לדבריו "בכדי לאפשר לאלפי מטופלים להגיע לתרופות שנדרשות להצלת חייהם. הנושא נמצא בעדיפות עליונה ויבוצע בקרוב".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי "האתגר בוועדה הולך ונהיה קשה משנה לשנה. חברי הוועדה עוסקים בדבר החשוב ביותר, בריאות וחיי אדם. מלאכת התעדוף היא מהקשות והמורכבות ביותר. יש לנו אמון רב ביכולת חברי הוועדה להביא תרומה ממשית לציבור החולים בישראל. סל הבריאות הישראלי הוא מהמעודכנים ומהמגוונים שיש, המשימה שלנו היא להמשיך ולפעול להגדלת המשאבים שיעמדו לרשות הוועדה ואנו מחויבים לכך באופן מלא".

יו"ר הוועדה, פרופ' רפי ביאר, המשמש גם כמנהל המרכז הרפואי רמב"ם, הודה לשר ליצמן על מינויו לעמוד בראש הוועדה. "מדובר בתפקיד ציבורי חשוב. מדי שנה הצרכים עולים על היכולת, ונצטרך לקבל את ההחלטות על התרופות והטכנולוגיות הטובות ביותר לציבור מהשיקולים הרפואיים, החברתיים והאתיים, לדעת כיצד לנצל את התקציב שעומד לרשות הציבור בצורה הטובה ביותר".

להלן רשימת החברים בוועדה המייעצת שבראשות פרופ' ביאר:

ד"ר דוד מוסינזון, סמנכ"ל רפואה בקופ"ח מאוחדת

פרופ' יאיר בירנבוים, רופא ראשי, שרותי בריאות כללית

פרופ' מיכאל גליקסון, יו"ר האיגוד הקרדיולוגי ומנהל המרכז להפרעות קצב, המרכז הרפואי שיבא

ד"ר טליה גולן, רופאה בכירה ביחידת גידולי מערכת העיכול, המכון האונקולוגי, המרכז הרפואי שיבא

הרב חיים איידלס, דיין ומורה צדק בבית דין של הרב שטרן

פרופ' רות לנדאו, חברה במועצה הלאומית לביו-אתיקה מטעם משרד הבריאות ומשרד המשפטים, ולשעבר, חברה בבי"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטה העברית

פרופ' שלמה וינקר, יו"ר איגוד רופאי המשפחה וראש חטיבת הרפואה לאומית שרותי בריאות

עו"ד יעקב קוינט, היועץ המשפטי, רשות מקרקעי ישראל

מר רן רידניק, רכז בריאות, אגף תקציבים, משרד האוצר

פרופ' עידית מטות, מנהלת מערך הרדמה, טיפול נמרץ וכאב, מרכז רפואי תל-אביב

פרופ' פתחיה רייסמן, מנהל האגף הכירורגי, מרכז רפואי שערי צדק

הגב' רויטל טופר-חבר-טוב, סמנכ"ל לפיקוח על קופות חולים ושב"ן, משרד הבריאות

רו"ח יאיר אסרף, סמנכ"ל לתכנון, תקצוב ותמחור, משרד הבריאות

הגב' איריס גינזבורג, כלכלנית, ובעבר יועצת כלכלית במשרד האוצר

פרופ' אבי פורת, מנהל מכון מכבי לחקר שירותי הבריאות, מכבי שרותי בריאות

ד"ר עפו אגבאריה, רופא כירורג וח"כ לשעבר.

כמרכזת וכחברת הוועדה תשמש ד"ר אסנת לוקסנבורג, ראש המנהל לטכנולוגיות רפואיות ותשתיות במשרד הבריאות.

בואו לדבר על זה בפורום תרומת תרופות לנזקקים - עם "חברים לרפואה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום