Spyglass DS לאבחון וושט ומרה

(0)
לדרג

מכשיר חדיש, ה-SpyGlass DS, לאבחון גידולים בדרכי המרה והוושט הוצג לראשונה ברמב"ם. ד"ר ח'מאיסי: המכשיר המדויק יחסוך ניתוחים מורכבים לחולים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

ה-SpyGlass DS של חברת "בוסטון סאינטיפיק" האמריקנית הוא מכשיר אנדוסקופי חדיש, המאפשר אבחון וטיפול מדויקים יותר במחלות סרטניות ואחרות, שמקורן בדרכי המרה והלבלב (כולנגיוסקופיה). המכשיר מבוסס על טכנולוגיה ייחודית שנכנסה רק השנה לשימוש בעולם, ושהוצגה בישראל לראשונה בשבוע שעבר, בסדנה האנדוסקופית הבינלאומית ה-13, ISREAL ENDOSCOPY LIVE, שהתקיימה בקריה הרפואית רמב"ם שבחיפה, בהשתתפותם של מיטב הרופאים הגסטרואנטרולגים בעולם, העוסקים באנדוסקופיה מתקדמת ובזיהוי מוקדם של מחלות מערכת העיכול. המומחים הבינלאומיים ביצעו פעולות אנדוסקופיות מורכבות וחדשניות במיוחד, והציגו חידושים טכנולוגיים שטרם הגיעו לישראל.

ניתוח מורכב לצורך אבחון ודאי של סרטן

היצרות בדרכי המרה עלולה להיווצר כתוצאה מהתפתחות אבנים במרה, זיהום או גידול סרטני. הבדיקות הקיימות כיום מאפשרות בחינה של הגורם להיצרות בדרכי המרה באמצעות חומר ניגוד המוזרם אל דרכי המרה ושיקוף במכשיר הרנטגן, אולם מדובר בבדיקה שבמקרים רבים לא מאפשרת לרופאים להחליט חד משמעית אם מדובר באבנים במרה או שמא מדובר בגידולים סרטניים. מכיוון שהרופאים לא יכולים להסתכן בהחלטה מוטעית במקרה של סרטן, הרי הסיכון שחלק מהמטופלים נאלצים לעבור ניתוח מורכב וגדול, לפתיחת המרה ולטיפול במקור הבעיה.

Spyglass DS: אבחון ודאי וטיפול מתאים ללא ניתוח

הטכנולוגיה החדישה שהוצגה בכנס שנערך ברמב"ם מאפשרת לראשונה גישה אל דרכי המרה ובחינה מדויקת יותר של הסיבה להיצרות.

מדובר במכשיר המכיל סיב אופטי זעיר, שקוטרו 4 מ"מ, ובראשו מצלמה. כשהמטופל נמצא תחת טשטוש, המכשיר מוכנס דרך הלוע אל הוושט, הקיבה והתריסריון, ומשם אל דרכי המרה, תוך שהוא מעביר אל המסך בחדר הטיפולים צילומי ווידאו של מסלולו.
לדבריו של ד"ר איאד ח'מאיסי, מנהל היחידה לאנדוסקופיה מתקדמת ברמב"ם, מדובר במכשיר המדויק ביותר הנמצא כיום בשוק, ובזכות תכונותיו ניתן לחסוך ניתוחים מורכבים ומסובכים למטופלים רבים: "אם בשיטה הקיימת אנחנו מעלים חשד לממאירות ושולחים את המטופלים לניתוח כדי לדייק באבחנה, אזי בעזרת הטכנולוגיה החדשה אין בזה צורך", הוא מסביר, "המצלמה הזעירה משדרת לנו מהשטח ומאפשרת לנו להגיע למסקנה ברורה. במידת הצורך ניתן להיעזר במכשיר לריסוק אבנים בדרכי המרה או לקחת דגימות לביופסיה".

במהלך הכנס הציגו המומחים גישות חדישות ומגוונות לטיפולים בפתולוגיות של הוושט העליונה (תיקון של סעיף ע"ש זינקר), בהיצרות המעבר בין הוושט לקיבה (פרוצדורת POEM למחלת האכלזיה), פעולות תרפויטיות לדרכי הלבלב ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום