טרשת נפוצה: פעילות גופנית תעזור

(0)
לדרג

ילדים החולים בטרשת נפוצה פעילים גופנית פחות, אך פעילות גופנית מאומצת מסייעת בהפחתת תסמיני העייפות והחולשה, ואף מקטינה את נפח הנגעים והתפרצות המחלה

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

ילדים החולים בטרשת נפוצה, פעילים גופנית פחות מילדים בריאים. לא רק זאת, אלא שידוע כי ילדים עם טרשת נפוצה שדיווחו על פעילות גופנית מאומצת, נהנו משיעורים מופחתים הן של נפח הנגעים בבדיקות הדמיה והן של שיעור ההתלקחויות של המחלה, מה שמרמז על ההשפעה המגנה של הפעילות הגופנית באוכלוסייה זו. כך על פי מאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Neurology בו דווח על ממצאי מחקר חדש בנושא.

יותר פעילות גופנית, פחות עייפות וחולשה

במסגרת המחקר' שנערך בקרב חולים שטופלו במרפאות ילדים: 110 חולים בגילאי 5-18 שנים (מתוכם 31 עם טרשת נפוצה). החוקרים ביקשו לבחון את הקשר בין פעילות גופנית לבין טרשת נפוצה, דיכאון ועייפות. הם התבססו על שאלונים להערכת עייפות, דיכאון והיקף הפעילות הגופנית. כמו כן הושלמה בדיקת MRI של המוח ב-60 משתתפים.

פעילות גופנית הייתה נפוצה פחות בקבוצת החולים עם טרשת נפוצה, והילדים עם הטרשת הנפוצה דיווחו על פעילות גופנית מאומצת פחות.

בקרב החולים עם הטרשת הנפוצה שדיווחו על פעילות גופנית מתונה בתדירות גבוהה יותר תועדו פחות תסמיני עייפות וחולשה. השתתפות בפעילות גופנית מאומצת לוותה גם בנפח נגעים קטן יותר ושיעור התלקחויות שנתי נמוך יותר. לעומת זאת, לא תועד קשר בין נפח המוח כולו ובין השתתפות בפעילות גופנית.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים לביסוס הקשר בין פעילות גופנית ובין תסמיני טרשת נפוצה ופעילותה באוכלוסייה זו.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום