קיטרודה: תרופה חדשה לסרטן הריאות

(0)
לדרג

קיטרודה היא התרופה היחידה שאושרה על ידי ה-FDA לרוב חולי סרטן הריאה. בחולים מסוימים אף נצפו שיעורי הישרדות של 90%. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

קיטרודה (Keytruda), תרופה חדשה ופורצת דרך לטיפול בסרטן הריאות ושאושרה לאחרונה לשימוש ע"י מנהל התרופות והמזון האמריקני (FDA), הגיעה לישראל.

זוהי התרופה הראשונה והיחידה בעולם, שאושרה לרוב חולי סרטן הריאות (non-small cell lung cancer - NSCLC) ועם גידולים המגיבים לחלבון מסוגים PD-1/PD-L1 (חלבון הנמצא במערכת החיסון של הגוף ובחלק מתאי הסרטן) המשמש כביו-מרקר. הקיטרודה עובדת על ידי מיקוד המסלול התאי באמצעות ה PD-1/PD-L1 ובאמצעות חסימה של מסלול זה, התרופה מסייעת למערכת החיסונית של הגוף להילחם בתאים הסרטניים. נתוני מחקרים מציגים הבטחה גדולה מאוד לחולים - אצל חולים עם ביטוי גבוה של הביו -מרקר PD-L1, יש מעל 90% הישרדות לאחר 16 חודשי טיפול.

סרטן הריאות הקטלני מכולם

סרטן הריאות הוא הגורם המוביל לתמותה מסרטן בארה"ב עם 221,200 אבחנות חדשות משוערות ו 158,040 מקרי מוות ברחבי ארה"ב ב 2015. NSCLC הוא הסוג הנפוץ ביותר של סרטן הריאות. לדברי ד"ר ריצ'רד פזדור, יו"ר הלשכה של מוצרי המטולוגיה ואונקולגיה ב FDA, ההבנה של מסלולים מולקולריים שבסיס המערכת החיסונית באינטראקציה עם הסרטן הולכת ומשתפרת, ומובילה להתקדמות חשובה ברפואה. הקיטרודה, המבוססת על הבנה זו, מאפשרת לרופאים למקד חולים ספציפיים שהתרופה עשויה להתאים להם.

צמצום הגידולים בקרב חולים עם סרטן ריאות מתקדם

בטיחות התרופה נבדקה בקרב 550 חולים בסרטן ריאות NSCLC גרורתי מתקדם. היעילות של התרופה הודגמה בתת קבוצה בת 61 חולים שקיבלו 10מ"ג/ לכל ק"ג מדי שבועיים או שלושה. הסתבר שהגידולים הצטמצמו בקרב 41% מהחולים. השפעת התרופה נמשכת בין חודשיים לתשעה חודשים.

תופעות הלוואי של התרופה כוללות עייפות, ירידה בתיאבון, קשיי נשימה ושיעול. תופעות לוואי נדירות יותר היו פריחה ודלקת של כלי הדם וקיימת אזהרה לאפשרות של תופעות לוואי חמורות נוספות. התרופה אסורה לנשים בהיריון ולנשים מיניקות.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום