לא ישן? בסיכון להפרעות זקפה

(0)
לדרג

הסיכון להפרעות זקפה גדול יותר בקרב הסובלים מהפרעות שינה וגדל בהתאם לגיל ולמספר התחלואות הנלוות, לעומת הסיכון בקרב כלל האוכלוסייה

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

הסיכון להפרעות בתפקודי זקפה גבוה יותר בקרב חולים עם הפרעות שינה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. הסיכון לבעיות אלו גדל עם הגיל ובהתאם למספר התחלואות הנלוות להפרעות השינה. בחולים עם הפרעות שינה עם מספר תחלואות נלוות תועד קשר של מנה-תגובה עם הסיכון להתפתחות הפרעות זקפה.

אלו הממצאים העולים מנתונים חדשים שפורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Clinical Practice. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים מעטים בחנו את הקשר בין הפרעות שינה ובין הפרעות זקפה. לכן, מטרתם במחקר זה הייתה לבחון אם בחולים עם הפרעות שינה קיים סיכון מוגבר להפרעות בתפקודי זקפה.

קשר מנה-תגובה בין היקף התחלואה להפרעות הזקפה

המחקר הארצי בחן את שיעורי ההיארעות והסיכון להתפתחות הפרעות זקפה בקרוב ל-35,000 גברים עם אבחנה חדשה של הפרעות שינה בין השנים 2002-2008 ממאגר National Health Insurance Research Database. עוד נבחרו באקראי 138,192 ביקורות ללא הפרעות שינה מהאוכלוסייה הכללית, תוך התאמה למין ולגיל. תקופת המעקב החלה מתאריך הגיוס למחקר ועד למועד אבחנת הפרעות זקפה.

מהתוצאות הסתבר כי בחולים עם הפרעות שינה תועדה עלייה של פי שניים בסיכון להתפתחות הפרעות זקפה, בהשוואה לקבוצת הביקורת. שיעורי ההאירעות של הפרעות זקפה עלו עם הגיל בשני המדגמים, והיו גבוהים יותר בקבוצת החולים עם הפרעות שינה.

בהשוואה למשתתפים ללא הפרעות שינה או מחלות רקע: בחולים ללא הפרעות שינה עם אחת מהתחלואות הנלוות תועדה עלייה של 80% בסיכון להתפתחות הפרעות בתפקודי זקפה. הסיכון הגבוה ביותר תועד בחולים עם הפרעות שינה וגם תחלואה נלווית (עלייה של 300 אחוז). יתרה מזאת, בחולים עם הפרעות שינה עם מספר תחלואות נלוות תועד קשר מנה-תגובה עם הסיכון להתפתחות הפרעות זקפה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים ממחקר העוקבה הארצי מעידים בבירור כי הסיכון להפרעות זקפה מוגבר בחולים עם הפרעות שינה, בהשוואה לאוכלוסייה הכללית.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעה בתפקוד מיני אצל גברים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום