על כל פנים, מתיחת פנים

(0)
לדרג
תוכן מקודם

חשבתם שמתיחת פנים מיועדת לנשים מבוגרות ממעמד חברתי גבוה? כדאי שתחשבו שוב: יותר ויותר נשים וגברים, לעתים אף לפני גיל 45, פונים למתיחת פנים. למה?

רופא מנתח פלסטי
052-7898885

בעשורים האחרונים הדעה הרווחת והמנחמת, לפיה קמטים הם סמל לחכמה, ניסיון ובינה, ולפיכך מתקבלים בברכה, או לפחות בסלחנות - כבר איננה מקובלת על רבים. תוחלת החיים עולה ואנשים בכל גיל מרגישים נמרצים, מבוגרים וחיוניים. אותות הזמן, הניכרים בעיקר בפניהם של אנשים, מסגירים את גילם הכרונולוגי, שאינו מייצג נאמנה את הדרך בה הם תופסים את עצמם וחיים את חייהם. הסלחנות לפגמים פיזיים ולהזדקנות הולכת ופוחתת. זו אחת הסיבות לכך שניתוח מתיחת פנים הפך למאוד פופולרי בשנים האחרונות ומספר המטופלים המתמסרים לסכין המנותחים עולה בהתמדה ובשיעור גבוה. במקביל, גיל המנותחים הולך ויורד.

מה עושים אפוא בניתוח מתיחת פנים? מהן המגמות החדשות הקשורות לניתוח זה? האם אפשר לקבל תוצאות טבעיות? ובאיזה גיל אפשר להתחיל?

מהן המגמות הבולטות של השנים האחרונות, בנוגע לניתוח מתיחת פנים?

המגמות הבולטות הן עליה בפופולריות, ירידה בגיל המנותחים, שאיפה למראה טבעי ודגש על עיצוב הפנים ולא רק על מתיחת העור.

עם שיפור ההבנה של התהליכים המתרחשים עם ההתבגרות של רקמת הפנים, התפתחו טכניקות מתקדמות הנותנות להם מענה כדוגמת השתלת שומן, ושיטות לעיצוב הפנים, שאינן מחייבות מתיחה מלאה של כל איזורי הפנים אלא מאפשרות להתמקד בניתוח באיזורים הבעייתיים יותר ולטפל בשאר הפנים באמצעים פחות פולשניים כדוגמת חומרי מילוי מסוגים שונים, תפרי מתיחה ועיצוב, חומרים שמשתקים ומחלישים את פעילות שרירי הפנים שיוצרים קמטי הבעה ועוד.

מתיחת פנים (אילוסטרציה צילום shutterstock)
מתיחת פנים (אילוסטרציה צילום shutterstock)

עד כמה העלייה בהיקף המטופלים הבוחרים לעבור ניתוח מתיחת פנים היא עלייה משמעותית?

משמעותית עד מאד. מדובר בעליה תלולה ועקבית. יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור את הניתוח שהפך למאוד פופולרי גם בקרב קהלים חדשים, לא רק נשים מבוגרות ממעמד חברתי גבוה או שחקניות, אלא גם גברים וגם צעירים וצעירות. יותר ויותר מנותחים כבר מתחילים לשקול את האופציה להחליק את הקמטים עוד לפני גיל 45. המראה של הפנים והצוואר מסגיר פעמים רבות את הגיל הביולוגי ולכן אזור זה מטופל בקרב אנשים רבים.

ממה נובעת העלייה בפופולריות והירידה בגיל?

אנשים פחות סלחניים לאותות הזמן ולא מקבלים יפה את ההזדקנות. רבים מרגישים שאין שום סיבה שהמראה החיצוני שלהם לא ישקף את תחושותיהם. הם חשים בריאים, צעירים ונמרצים ורוצים גם להיראות כך. אנשים בני 45 מרגישים צעירים מכפי גילם והם בריאים לגמרי ופשוט מסרבים להיראות זקנים או מבוגרים מכפי תחושתם ותפיסתם. רבים מברכים על האפשרות לשפץ את המראה, להעלים את פגעי הזמן וליהנות מעוד כמה שנים של גאווה ותחושה טובה.
מי שחושב על ניתוח כזה מגשים את שאיפותיו לאחר שהוא נחשף ללא מעט מנותחים עם תוצאות מצוינות. לא עוד המראה הטיפוסי של פני מסיכה של נשים מנותחות עם מראה פנים מלאכותי. כיום, הודות לטכניקות חדשות וחתירה לעיצוב הפנים במראה טבעי, הפכו את תוצאות הניתוח למצוינות ואת המנותחים לשבעי רצון. כל מי שנתקל במנותח מרוצה - רוצה לנצל בעצמו את היכולות הטכנולוגיות החדשות וליהנות מהישגים דומים.

מתיחת פנים (אילוסטרציה צילום shutterstock)
מתיחת פנים (אילוסטרציה צילום shutterstock)

כיצד באות לידי ביטוי המגמות של מראה טבעי ועיצוב הפנים במסגרת הניתוח?

בניתוח מתיחת פנים מבצעים הפרדה של עור הפנים ומתיחה שלו לצד עיצוב שרירי הפנים ושילוב טכניקות עיצוביות מגוונות. בעבר, הניתוח שם דגש על עניין מתיחת העור. כיום יש הרבה יותר דגש על עיצוב מראה הפנים ולא רק על מתיחת העור. הכוונה היא לשוות לפנים מראה צעיר, מעוצב, יפה, אסוף, מורם, מוצק וחלק. לכן, מעבר לחיתוך העור, מתיחתו ותפירתו, משתמש הכירורג הפלסטי בטכניקות נוספות. הזרקות בוטוקס, הזרקות של חומרי מילוי, הזרקות של שומן עצמי, הרמת עפעפיים, מתיחת עור הצוואר ועוד.

כל אלה הן טכניקות עיצוביות מתוחכמות, אשר יותר ויותר כירורגים מתמקצעים בהן - ויכולים ליישמן ברמה גבוהה המבטיחה תוצאות מיטביות. אמצעים מגוונים אלה תורמים לחיזוק והדגשת קו הלסת ועצמות הלחיים, למילוי הרקות, להחלקת קמטים ולקבלת מראה פנים רענן ובעיקר טבעי. אם בעבר ניתוח פנים היה מוביל למראה של מסיכה לא טבעית, הכירורג הפלסטי המתקדם משתדל להמנע מכך בכל כוחו.

מהם היתרונות המשמעותיים של הטכניקות החדשות?

למשל, השומן העצמי שנשאב ממקומות אחרים בגוף ומוזרק למקומות מטרה נחוצים. השומן הוא חומר טבעי, רקמה מגוף המנותח, המתקבלת בברכה ולא יוצרת התנגדות או תגובה אלרגית. הזרקת השומן לא רק ממלאת את אזורי המטרה, אלא גם תורמת למראה העור שבזכות השומן נראה צעיר, בוהק ובריא יותר.

רקמות השומן משפרות את מראה ואיכות העור. גם ההתעסקות עם שכבת השריר, ולא רק עם שכבת העור, מקלה מאד על השלמת הניתוח ותורמת מאד לתוצאות טובות שלו. חומרי המילוי והבוטוקס נספגים היטב בגוף, נותנים תוצאות מצוינות ולא גורמים לתופעות לוואי. התפרים ממוקמים במקומות נסתרים. הטיפול בכאב יעיל יותר.

לסיכום, עוד ועוד נשים וגברים, בגיל צעיר יחסית, פונים לניתוח מתיחת פנים שהוא יעיל ביותר להצערת עור הפנים. הניתוח, המשולב עם טכניקות מגוונות ומתמקד בעיצוב כולל של הפנים, מספק תוצאות משביעות רצון.

ד"ר בני מייליק, מומחה בכירורגיה פלסטית, מנהל "השירות לכירורגיה פלסטית ועיצוב הגוף בירידת משקל" בביח איכילוב ( המרכז הרפואי "סוראסקי") בתל אביב.

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת בטן, הרמת חזה והסרת עודפי עור.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום