רוצים לחייך בלי להתבייש?

(0)
לדרג

על פי סקר שערכנו, רוב הגולשים אינם מרוצים מהמראה של השיניים שלהם. כיצד ניתן להשיג "חיוך הוליוודי"? אחרי שתקראו - גם אתם תגידו צ'יזזזז ותחייכו

מאת: מערכת zap doctors

על פי סקר אתר zap doctors שנערך בקרב835 גולשים, כמעט 2/3 מהגולשים אינם מרוצים מהמראה האסתטי של השיניים שלהם - וחלקם גם מוכנים לעשות שינוי בעניין. אסתטיקה דנטלית, המסייעת בהשגת "חיוך הוליוודי", היא תחום ברפואת השיניים האסתטית, התופס תאוצה בעשרים השנים האחרונות.

כמו בתחומים אחרים, המטופלים אינם מסתפקים בשיניים בריאות, אלא מעוניינים בשיניים יפות. אז כיצד מגיעים לתוצאה זו? כמובן שהשלב הראשון וההכרחי הוא טיפול בבריאות השן.

בדקנו עם ד"ר גלית כהן, רופאת שיניים ומומחית ברפואת הפה, ממרפאת מדארט, מהם הטיפולים האסתטיים הפופולריים ביותר.

איך משיגים שיניים בריאות לפני שמתחילים לטפל בחיוך?

"שיניים בריאות וחניכיים בריאות הן נקודת מוצא הכרחית לטיפול אסתטי בחלל הפה. בשום פנים ואופן, לא ניתן לטפל באסתטיקה של שיניים קדמיות, כאשר יש בפה שיניים הרוסות או שיניים הזקוקות לטיפול בריאותי. מהמספרים המוצגים בסקר זה, המראים כי 2/3 מהציבור אינם מגיעים לטיפול שגרתי ומניעתי שוטף ו-2/3 מעוניינים בשינוי אסתטי, ברור כי חלק לא מבוטל מהפונים לטיפול אסתטי יציגו בעיות דנטליות נוספות".

"כאן נכנסת לתמונה אחריותו המקצועית של הרופא. גם אם המטופל רוצה טיפול אסתטי בקדמת הפה ולא מעוניין לטפל בבעיות בוערות באזורים אחרים, על הרופא לזכור שהוא בראש ובראשונה רופא, שנשבע את שבועת הרופא - ולא קוסמטיקאי של שיניים".

"שיניים יפות הן כמובן עניין יחסי. 'יפה' בעיני ובעיניך - יכולים להיות שני דברים שונים לגמרי. לכן רפואת שיניים אסתטית היא תוצר של דו-שיח בין הרופא למטופל, שמתחיל בשאלה 'מה מפריע לך' - ממנה מתקדמים הלאה".

כיצד מתאימים ציפיות בין המטופל לבין רופא השיניים?

"שלב הבדיקה ובחירת תכנית הטיפול המתאימה הוא השלב הקריטי. לפני התחלת טיפול אלקטיבי, המטופל חייב להבין למה הוא נכנס ומהי התוצאה שניתן לקבל. הרופא יסביר למטופל מהן האפשרויות, יראה מקרים שביצע בעבר עם תמונות של 'לפני' ו'אחרי' - ובמקרים מסוימים אף ידגים למטופל על שיניו שלו, למה ניתן להגיע".

רפואת שיניים אסתטית (אילוסטרציה צילום shutterstock)
רפואת שיניים אסתטית (אילוסטרציה צילום shutterstock)

מה חשוב לדעת לפני שניגשים לטיפול ההלבנה?

"בכל שיטות ההלבנה ניתן להלבין רק שיניים. לא ניתן להלבין כתרים או סתימות. לכן, במקרים בהם יש שחזורים (סתימות או כתרים) בשיניים קדמיות, יש להחליט מראש אם השחזורים יוחלפו בהמשך - או שנוותר על ההלבנה.

בנוסף, לא ניתן לחזות מראש מה מידת ההלבנה שתתקבל. שיניים שונות מגיבות באופן שונה - ומידת השינוי משתנה מאדם לאדם".

כיצד מתבצעת הלבנת שיניים מבחינה טכנית?

"ישנן שתי שיטות עיקריות לביצוע הלבנת שיניים מקצועית: הלבנה בשיטה ביתית או הלבנה במרפאה".

"הלבנה בשיטה ביתית מתבצעת כך: הרופא לוקח מידות, מכין סדים אישיים ונותן למטופל חומר הלבנה, בריכוז מותאם לפיו. המטופל מניח את החומר בסד לפי הוראות הרופא, ומתקין את הסדים עם החומר על שיניו לפרק זמן של שעה עד מספר שעות, לפי הוראות הרופא. התהליך אורך כשבועיים, במהלכם יש לשים את הסד בפה בכל יום".

"הלבנה במרפאה מתבצעת כך: הרופא מבודד את שיני המטופל מהחניכיים, השפתיים והלשון -ומניח על השיניים חומר הלבנה מרוכז ביותר. החומר חזק יותר מהחומר המשמש להלבנה בשיטה ביתית ועלול לגרום לכוויה בחניכיים או בשפתיים, אם לא ימוגנו היטב".

כל כמה זמן צריך לחזור על הפעולה, על מנת לשמר את התוצאה?

"יש לחזור על ההלבנה בערך כל שנתיים; תלוי בהרגליי המטופל (עישון, שתיית קפה, תה, קולה, יין אדום וכד').

ככלל, בתרבות של ימינו, המושפעת רבות מהמדיה, מטופלים רוצים שיניים (קדמיות בדרך כלל) לבנות, ישרות וסימטריות. על פי סקר אתר zap doctors, מרבית המשיבים אמרו שירצו להלבין את השיניים. הלבנת שיניים ויישור שיניים הם הטיפולים המוכרים ביותר - בסל הטיפולים האסתטיים".

אילו עוד טיפולים אסתטיים קיימים, על מנת להשיג חיוך נוצץ?

"ניתן להשיג את השינוי האסתטי באמצעים רבים - וחובה על הרופא להתאים את הטיפול המתאים למצב השיניים של כל מטופל ומטופל. הטיפולים האסתטים הנפוצים כיום, מעבר להלבנת שיניים הם ציפויי חרסינה (וינירים, למינייט, לומינירס), כתרים אסתטיים (זירקוניה, פרוסרה, emax) יישור שיניים בשיטות בלתי נראות, דה-פיגמנטציה של חניכיים ושתלים להשלמת שיניים חסרות".

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים אסתטיים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום