היענות רחבה לחיסונים בבתי-הספר

(0)
לדרג

רוב תלמידי כיתות א' וב' התחסנו בשנה שעברה במסגרת שירותי הבריאות לתלמיד. היענות חלקית לחיסון HPV נגד נגיף הפפילומה בקרב בנות ח'. יינתן גם לבנים

מאת: מאת מערכת zap group

היענות גבוהה לחיסונים הניתנים במסגרת שירותי הבריאות לתלמיד בבתי-הספר לכ-1.3 מיליון תלמידים ברחבי הארץ. היענות גבוהה במיוחד נרשמה בקרב תלמידי כיתות א,' ב' וח' כפי שעולה מדו"ח מסכם בנושא שפרסם משרד הבריאות: הצלחה כמעט מלאה נרשמה בקרב 96.8% תלמידי כיתות א' שהתחסנו בחיסון MMRV (חצבת, חזרת, אדמת ואבעבועות רוח) ובקרב 94.9% תלמידי כיתות ב' שהתחסנו בחיסון dTap IPV (דיפתריה, טטנוס, שעלת ופוליו). גם בכיתות ח' נרשמה היענות גבוהה לחיסון עם חיסונם של 94.4% מהתלמידים. במשרד הבריאות מדגישים את ההישג, במיוחד נוכח מחסור ארצי בחיסונים עמו נאלצו להתמודד ספקי השירות לתלמיד.

מהשנה חיסון לנגיף הפפילומה HPV גם לבנים

נתון מעניין נוסף נוגע לחיסון HPV (נגיף הפפילומה האנושי) השנוי במחלוקת בקרב רופאים, ושהוכנס לרשימת החיסונים הניתנים במסגרת שירותי הבריאות לתלמיד רק לפני שנתיים:
אז נרשמה היענות קטנה בקרב 33.2% מהתלמידות שקיבלו את המנה הראשונה. השנה חלה עלייה של 26.6% לעומת אותה שנה וכ-60% מתלמידות ח' קיבלו בשנה שעברה את המנה השלישית של החיסון, ככל הנראה, כתוצאה מפעילות הסברה נמרצת שעורך משרד הבריאות בנושא.

שיעור היענות דומה היה גם למנה ראשונה ולמנה השנייה של החיסון. בשנת הלימודים הנוכחית יורחב מתן חיסון ה-HPV גם לבנים ופעילות ההסברה על חשיבות החיסון תורחב.

שירותי בריאות נוספים מהם נהנו כמעט כל תלמידי כיתות א' ותלמידי כיתות ז' הם: בדיקות גדילה ובדיקות סקר ראייה. כיתות א' זכו גם לבדיקות סקר לשמיעה.

פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור, הביע את שביעות רצונו כשאמר: "מדובר בהצלחה גדולה של פעילות בריאות התלמיד, המצביעה על היכולת הגבוהה לבצע חיסונים ובדיקות סקר בקרב כלל האוכלוסייה, כולל מגזרי הפריפריה. היענות הציבור הגבוהה לחיסונים מביעה את אמון הציבור בתכנית החיסונים של משרד הבריאות וחשיבותה בחיזוק חוסנה של בריאות האוכלוסייה באמצעות מניעת המחלות".

שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, בירך על נתוני הדו"ח ואמר בסיפוק כי יש לזקוף את אחוזי הכיסוי הגבוהים במערך בריאות התלמיד בזכות הפעילות המאומצת של שירותי בריאות הציבור בכל התחומים. "הצלחנו להגיע להישגים מרשימים לטובת ילדי ישראל ובריאותם. הנתונים הגבוהים מוכיחים את הצלחת המודל הקיים, בו הטיפול הניתן לילדי ישראל הוא בטוח גם ברמת האיכות וגם ברמת אחוזי הכיסוי המבורכים".

בואו לדבר על זה בפורום חיסונים לילדים משרד הבריאות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום