עובד קשה? בסיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

העובד יותר מ-55 שעות שבועיות בסיכון מוגבר לאירוע מוחי ב 33% יותר ממי שהיקף עבודתו סטנדרטי, וגדל בהתאמה. יש לטפל בגורמי הסיכון למחלות כלי דם

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

עבודה במשך 55 שעות בשבוע ומעלה מלווה בעלייה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, ככל שעובדים מספר שעות רב יותר במשרד או במקום העבודה, כך גדל הסיכון. הקשר למחלת לב כלילית קטן יותר. ממצאים אלו התבררו בסקירה חדשה של ספרות מחקרית בינלאומית בנושא והיא הסקירה הנרחבת ביותר שנעשתה בנושא זה עד כה עם כ-600,000 נחקרים. תוצאותיה פורסמו במהלך חודש אוגוסט בכתב העת The Lancet.

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית אחר מאמרים וסקירות רלבנטיים. הם כללו גם נתונים שלא-פורסמו מסקירות פרטניות. הסקירה הסופית כללה 25 מחקרים מארצות הברית, אוסטרליה, פינלנד, דנמרק, שבדיה, הולנד, בלגיה, גרמניה, בריטניה, צפון אירלנד וישראל. חמשת המחקרים האחרונים שבחנו שעות עבודה ארוכות ומחלת לב כלילית כללו בסך הכול כ-15,000 משתתפים. כאמור, המחקר הנוכחי גדול פי 40.

קשר של מנה-תגובה

בהשוואה לשעות עבודה סטנדרטיות (35-40 שעות שבועיות), עבודה במשך 55 שעות בשבוע ומעלה לוותה בעלייה של כ-13% בסיכון להארעות מחלת לב כלילית ועלייה של 33% בסיכון לאירועים מוחיים.
החוקרים זיהו קשר מנה-תגובה עם אירועים מוחיים, עם עלייה של 10% בסיכון במקרים של עבודה במשך 41-48 שעות שבועיות, עלייה של 27% עם עבודה בסך כולל של 49-54 שעות שבועיות ועלייה של 33% בסיכון לאירועים מוחיים עם 55 שעות עבודה שבועיות ומעלה, בהשוואה להיקף שעות עבודה שבועיות סטנדרטי.

חשוב לטפל בגורמי הסיכון למחלות כלי דם

החוקרים מסכמים וכותבים כי עבודה במשך שעות ארוכות בשבוע מלווה בסיכון מוגבר לאירועים מוחיים, בהשוואה לעבודה בשעות סטנדרטיות.
הקשר בין עבודה רבה לסיכון למחלת לב כלילית היה חלש יותר.
ממצאים אלו מצביעים על חשיבות הגברת תשומת הלב לטיפול בגורמי סיכון למחלות כלי דם במטופלים העובדים שעות עבודה ארוכות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום קרדיולוגיה
פורום שיקום ומניעת מחלות לב: אימון גופני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום