השמנת ילדים: הכול מתחיל בבית

(0)
לדרג

התערבות משפחתית מינורית ועקבית, מובילה להפחתת משקל בילדים בעלי עודף משקל קל עד בינוני. די בחינוך לתזונה בריאה ובפעילות גופנית

מאת: מאת ד"ר עמית עקירוב

ממחקר חדש עולה כי התערבות המיועדת למניעת השמנה בילדות ומתמקדת בתמיכה משפחתית במינון נמוך ובאופן עקבי, מובילה להפחתת עודף משקל בילדים בעלי עודף משקל בדרגה קלה עד בינונית. תוצאות המחקר החדש פורסמו במהדורת אוגוסט של כתב העת Pediatrics.

מדגם המחקר, שבו תועדו ההתערבות והירידה בקרב ילדים במהלך שנתיים, כלל 206 ילדים בגילאי 4-8 שנים, עם מדד מסת גוף באחוזון 85 ומעלה.

החוקרים חילקו באקראי את המשפחות לקבוצת טיפול מותאם לתזונה בריאה ולפעילות גופנית, שכלל תמיכה חודשית קצרה ומותאמת אישית להורים ולקבוצת הורים שזכתה לטיפול סטנדרטי במשך שנתיים. ההורים בשתי הקבוצות עודכנו כי ילדיהם סבלו מעודף משקל שכן לא כולם היו מודעים לכך שילדם סובל מעודף משקל.

בתום שנתיים: ירידה משמעותית במדדי מסת הגוף

בתום השנתיים החוקרים הצליחו לאסוף נתונים אודות 88% מהילדים: הנתונים הצביעו על כך שההתערבות המשפחתית המינימלית של ההורים לוותה בירידה משמעותית במדדי מסת הגוף של ילדיהם בהשוואה לילדים בקבוצת הביקורת. עוד הסתבר מן הנתונים כי בקבוצת ההתערבות, גם במקרים בהם לא חלה ירידה במדדים - לא רק שחלה עלייה קטנה יותר במדד מסת הגוף בהשוואה לביקורות, אלא שמשתתפים אלו היו גם פעילים יותר והקפידו על תזונה בריאה יותר.

עם זאת, לא ניתן היה לתעד הבדלים בגישות ההורים בין שתי הקבוצות. יש להבהיר שבשתי הקבוצות הייתה התערבות מסוימת.

לאור ממצאי המחקר, יש מקום לשלב התערבות מסוג זו באופן נרחב יותר.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:
פורום אימון, כושר גופני ותזונה
פורום תזונת תינוקות וילדים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום