כך תישמרו מהחום הכבד

(0)
לדרג

איך תתמודדו עם החום הכבד בכל חלקי הארץ? שתו הרבה מים והימנעו משהייה בחוץ. הכול על כללי הזהירות לקשישים, לחולים במחלות כרוניות ולעובדים בשמש

מאת: מערכת zap doctors

השבוע ניאלץ כולנו להתמודד עם החום הקיצוני השורר בכל חלקי הארץ. החום הכבד יימשך לפחות עד ליום רביעי ועל פי הדיווח של השירות המטאורולוגי יתפתחו עומסי חום כבדים ברוב חלקי הארץ.

על רקע זה, קורא משרד הבריאות לציבור בכלל, ולאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להקפיד על כללי הזהירות המתבקשים ובמיוחד להימנע, ככל האפשר, מחשיפה לשמש ולחום, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד על שתיית מים מרובה ולהימצא במקומות ממוזגים.

גם המוסד לבטיחות ולגהות התגייס להגברת המודעות לסכנות שבמזג אוויר זה בקרב כלל הציבור; אנשי המשרד צפויים לפקוד השבוע עשרות אתרי בנייה וחקלאות ברחבי הארץ ולחלק חומרי הסברה בעברית ובערבית במטרה להגביר את המודעות לסכנות החמורות שבחשיפה ממושכת לקרינת השמש בקרב העוסקים בעבודות כפיים. בתוך כך, יפורטו הסיכונים להתפתחות סרטן העור ויפורטו הדרכים למניעה ולהגנה יעילה.

ראש אגף הסברה במוסד לבטיחות ולגהות, אנדרי מטיאס, מסביר כי "הידע חשוב כאן מאוד. לדוגמה, אנשים רבים חושבים שאם בחוץ מעונן, הרי שאינם חשופים לקרינת השמש. זו רק אחת הדוגמות לטעויות נפוצות, כי ביום מעונן אנו חשופים לעד 80% קרינה. אחרים, למשל, בטוחים ששיזוף, מבלי להישרף, אינו מזיק, אך בפועל כל שיזוף מזיק ברמה זו או אחרת. עוד קונספציה שאינה נכונה היא שבעלי עור כהה אינם נמצאים בסיכון זה פשוט לא נכון".

כללי בטיחות לעבודה בחוץ

תכננו את שעות הפעילות לשעות בהן חשיפת השמש פחות גבוהה החשיפה הגבוהה מתרחשת בין השעות 10:00 ל-16:00.

הקפידו על שהות בצל חשוב לזכור שצל מעניק הגנה חלקית בלבד, כיוון שתיתכן חשיפה לקרינה לא ישירה הנובעת ממשטחים מחזירי קרינה.

דעו זכויותיכם - החוק מחייב את המעסיק ואתכם להתמגן באמצעות ביגוד מתאים, כובע, משקפי שמש ומשחות מגן אם אתם עובדים בחוץ בשעות החמות.

הגנו על גופכם למרות החום, מומלץ ללבוש ביגוד ארוך (שרוולים ומכנסיים), לחבוש כובע רחב שוליים, להרכיב משקפי שמש המגנים מפני קרינת UV. יש להשתמש במסנני קרינה בעלי דרגת סינון של לפחות 30SPF - ולחדש את המריחה כל שעתיים-שלוש.

בנוסף, תמיד כדאי לזכור: אם הנכם מבחינים בשומה חדשה, בשינוי צבע או צורה של שומה קיימת, או שאתם מבחינים בכתם לא מוסבר בעור ראיתם כתם עור לא מוסבר קבעו תור לרופא עור לצורך בדיקה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה מונעת - סגנון חיים רפואי.

למידע נוסף על הגנה מפני השמש

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום