בדיקת סוכר ללא דקירת אצבע

(0)
לדרג

חולי סוכרת רבים נאלצים לדקור עצמם כדי לבדוק את רמות הסוכר בדם; חוקרים בבריטניה מפתחים בדיקה לא פולשנית בעזרת הנדסת ננו, זכוכית וטכנולוגיית לייזר

מאת: מערכת zap doctors

הצצה לעתיד: חוקרים מאוניברסיטת לידס בבריטניה פיתחו לאחרונה טכנולוגיה לבדיקת רמת הסוכר בדם ללא צורך בטיפת דם.

הסוכרת היא אחת המחלות הנפוצות, שדורשת לעתים מעקב יומיומי, הכולל דקירה של האצבע, לקיחת דם ובדיקה של רמות הסוכר בדם. בדיקה עצמית דורשת מכשיר שמודד את רמת הסוכר בדם, מחטים חד פעמיות, ומקלות חד פעמיים עליהם מונחת טיפת הדם. מאחר שהמחלה כה נפוצה, קיים אינטרס להפוך את הבדיקה לפחות פולשנית וכואבת.

פרופ' ג'ין ג'וס, מומחה להנדסה באוניברסיטת לידס, פיתח פלטפורמה אשר משתמשת בחתיכת זכוכית סיליקה אשר עברה עיבוד ננו טכנולוגי. הזכוכית אשר עברה שינויים הופכת לזרחנית כאשר מאירים עליה באמצעות אור אינפרא אדום חלש, כלומר, עם לייזר חלש. בניסויים ראשוניים שנעשו, כאשר הניחו את הזכוכית על עור האדם, הצליחו החוקרים לבדוק את רמת הסוכר בדם באמצעות משך הזמן שבו זרחה הזכוכית; הבדיקה כולה לקחה פחות מ-30 שניות.

התוכנית היא לפתח גרסה לבישה של המכשיר כדי לספק מעקב רציף, וכמו כן לפתח מכשיר להצמדה לאצבע לבדיקה לא רציפה. בדיקה קצרה מועד ולא פולשנית תעזור לכל חולי הסכרת בדגש על נשים בהריון וצעירים עם סוכרת סוג 1 (סוכרת נעורים). קבוצות אלו זקוקות לשליטה מלאה ברמת הסוכר בדם כדי להימנע מהיפוגליקמיה ומעקב רציף יעזור להשיג מטרה זו.

לדברי פרופ' ג'וס, הזכוכית מתנהגת באופן דומה לזכוכית שבה עושים שימוש בסמארטפון, השימוש רב פעמי, לכן המכשיר עצמו זול יותר ממכשירים אחרים למדידה עצמאית של רמת הסוכר בדם. לאחר שהתקיימו המחקרים הראשוניים, נמצאת הבדיקה בשלבי פיתוח מחקרים קליניים נוספים.

גם גוגל לקחת חלק בפיתוח טכנולוגיות שיהפכו את בדיקת רמת הסוכר בדם לפחות פולשנית וכואבת. גוגל X פיתחה עדשת מגע אשר יכולה לחוש סוכר בדם ומשתמש למעקב רציף אחר רמות הסוכר בדם.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום