בז"ן התחייבה להפחית הזיהום

(0)
לדרג

זאת במסגרת סיור השר להגנת הסביבה ושר הבריאות במפרץ חיפה; השר גבאי: נעבור מתקן מתקן, ארובה, ארובה ונוציא הוראות חדשות לצמצום הפליטות ממפעלים

מאת: מערכת zap doctors

חברת בז"ן (בתי זיקוק לנפט) התחייבה לא להגדיל עוד את הייצור ופליטות מזהמים, זאת במסגרת סיור שערכו אתמול (ג') השר לגנת הסביבה, אבי גבאי, וסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן במפרץ חיפה, כחלק מהעבודה לצמצום זיהום האוויר והסיכונים הסביבתיים.

השר גבאי אמר כי במסגרת הדיון עם מנכ"ל בז"ן, אריק יערי ויו"ר הדירקטוריון, עובדיה אלי, קיבלנו הבהרות לגבי הצרכים התפעוליים בתכנית המתאר, התחייבות שלא להגדיל את היצור, להמשיך בהפחתת הפליטות ולאמץ את הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות בעולם וסוכם שהם ימשכו את הערר שלהם מהמועצה הארצית לתכנון ובנייה בנוגע להרחבת בז"ן ושכל הצדדים יסכימו להיצמד להחלטה המקורית של הועדה המחוזית לפיה נמשיך בהפחתת הזיהום במפרץ חיפה. הודענו לבז"ן שבמסגרת התוכנית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה ויחד עם מפעלים אחרים הם יקבלו בהמשך גם הוראות חדשות ומחמירות יותר בנושא הפליטות - אנחנו נעבור מתקן מתקן, ארובה, ארובה ונוציא הוראות חדשות בנוגע לצמצום הפליטות ממפעלים באזור. ליצמן הבטיח כי "נמשיך לעקוב באינטנסיביות אחר הנושא בכדי למנוע פליטות תעשייה תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שישמרו על בריאות אזרחי ישראל".

ראש העיר חיפה, יונה יהב, שנכח בסיור אמר כי "ממשלת ישראל הסירה את הכפפות ומגלה סוף סוף אחריות לבריאותם ואיכות חיי התושבים במטרופולין חיפה. השרים הצליחו לשכנע את מנכ"ל בז"ן למשוך את הערר שהגישו, לפיו לא יוקמו מתקנים חדשים אלא במקום המתקנים הישנים על משקל "מתקן חדש ומודרני במקום מתקן ישן ומזהם". זהו הישג אדיר במאבק אותו מובילה עיריית חיפה להקטנת זיהום האוויר באזור. מנכ"ל בז"ן אף הצהיר בפני השרים כי מעתה ואילך לא יהיה גידול ביצור ופליטה של מזהמים. אני רואה חשיבות רבה בכך שכל צמרת משרד הבריאות הגיעה, דבר המוכיח את רצינות הממשלה במאבק לצמצום הזיהום והקטנת התחלואה באזור.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות ריאה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום