מיץ אשכוליות מסייע לכלי דם

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, מיץ אשכוליות מספק הגנה על כלי הדם בנשים לאחר מנופאוזה; מדדי נוקשות עורקים היו טובים יותר משמעותית בנשים ששתו מיץ בקביעות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

צריכת מיץ אשכוליות לאחר מנופאוזה מספקת הגנה על כלי הדם, השפעה שמקורה ככל הנראה מתכולת הפלבנונים במיץ אשכוליות. כך לפי מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קיים קשר בין צריכת מיצי הדר להשפעה חיובית על המצב הבריאותי. עם זאת, אין נתונים קליניים אודות ההשפעות של צריכת פלבנונים במיץ אשכוליות על תפקוד כלי הדם. כעת הם ביקשו לבחון את ההשפעה של פלבנונים שמקורם במיץ אשכוליות על תפקוד כלי הדם בנשים בריאות לאחר-מנופאוזה.

48 נשים בריאות לאחר מנופאוזה, בנות 50-65 שנים, בתוך 3-10 שנים ממנופאוזה, עם מדד מסת גוף של 19-30 ק"ג למטר בריבוע, והיקף מותניים של מעל 88 ס"מ, השלימו את המחקר. משתתפות אלו חולקו באקראי לצריכת 340 מ"ל של מיץ אשכוליות בכל יום, או צריכה תואמת של משקה ללא פלבנונים במשך שישה חודשים, עם מרווח של חודשיים בין השניים.

החוקרים בחנו את תפקוד כלי הדם, כאשר בנוסף, עקבו החוקרים אחר לחץ הדם, נוקשות עורקים ותפקוד אנדותל במיטת עורק היקפי כמדדים להערכת תפקוד אנדותל.

מהתוצאות עולה כי מדדי נוקשות עורקים היו טובים יותר משמעותית באלו שצרכו מיץ אשכוליות, בהשוואה לאלו שלא צרכו משקאות אלו. מנגד, מדדי לחץ דם, מדדים אנתרופומטריים, משק סוכר וסמני דלקת ועקה חמצונית לא הושפעו מההתערבות.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום גיל המעבר וטיפול הורמונלי חליפי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום