רה"מ: רפורמה בברה"ן - בשורה

(0)
לדרג

ראש הממשלה וסגן שר הבריאות בירכו על הרפורמה בשירותים הפסיכיאטריים שנכנסה לתוקפה. ליצמן: לא יהיו פיטורים ולא ייסגרו מרפאות, ההיפך

מאת: מערכת zap doctors

הרפורמה בבריאות הנפש נכנסה לתוקף, וזכתה להתייחסות גם מפי ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "לכולם יש נפש שעלינו לדאוג לסייע לבריאותה. מדינת ישראל תמיד עשתה זאת ובשנים האחרונות הבנו שצריך להעביר משאבים", אמר נתניהו. "כסף תמיד קל לתת, אבל קשה למצוא. הבנו שצריך לקחת ממקומות אחרים לטובת הפריפריה". עוד אמר כי מדובר בבשורה חברתית אמיתית של צדק ושיוויון.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר כי מדובר ביום היסטורי. "לאחר שני עשורים אנו זוכים לכניסתה לתוקף של הרפורמה שתיטיב עם המטופלים ועם מתמודדי הנפש בישראל. זאת הפעם הראשונה שאנחנו משווים את הנפש והגוף. הפעם הראשונה שבה נאפשר גם בפריפריה, במגזר הערבי ובמגזר חרדי, טיפול טוב יותר, איכותי ויעיל, בבריאות הנפש".

לדבריו, "כמו בכל רפורמה צפויות בעיות ועיכובים, אך בכוונתנו לפתור אותן". ליצמן הבהיר ואמר כי "הרפורמה יוצאת לדרך היום, במקביל להליך בדיקה ומעקב וייתכנו גם שינויים תוך כדי הזמן. אין בכוונתי לאפשר שום פיטורים ולא ייסגרו מרפאות. ההיפך הוא הנכון, צריך תוספת של כוח אדם. כבר עכשיו פתחנו מעל 60 מרפאות חדשות במסגרת הרפורמה ונמשיך בכך. נקפיד על נושא דיסקרטיות המטופלים בכל דרך שהיא. אני קורא למי שרצה להשבית, אין שום סיבה לכך", הוסיף בהתייחסו למחאת מספר גופים העוסקים בבריאות הנפש.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכיאטריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום