חשיפה ל-DDT - סיכון לסרטן שד

(0)
לדרג

מחקר: נשים שנחשפו לחומר ההדברה בעודן ברחם אמן נמצאות בסיכון גבוה פי 4 ללקות בסרטן השד בגיל צעיר; באסיה ובאפריקה עדיין משתמשים בחומר

מאת: מערכת zap doctors

חשיפה תוך-רחמית לחומרי הדברה מסוג DDT,(dichlorodiphenyltrichloroethane), שהיו נפוצים בשימוש בשנות ה-60' של המאה הקודמת קשורה לסיכון להתפתחות סרטן שד בנשים צעירות. כך עולה מממצאים חדשים שפורסמו החודש בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין עדויות ברורות הקושרות בין חשיפה ל-DDT במהלך ההריון להתפתחות סרטן השד בבני אדם. עם זאת, חשיפה תוך רחמית לחומר דומה, DES (Diethylstilbestrol) מנבאת סיכון מוגבר לסרטן שד ואם הדבר נכון גם ל-DDT, אז ההשלכות עשויות להיות מרחיקות לכת. נשים רבות נחשפו באופן נרחב ל-DDT בהיותן עוברים, וכעת מגיעות לגיל שבו קיים סיכון מוגבר לסרטן שד. חשיפה ל-DDT נמשכת והשימוש בחומר קיים עדיין באפריקה ואסיה ללא הבנת ההשלכות האפשריות לדורות הבאים.

המחקר כולל 54 שנות מעקב אחר 9,300 נשים במחקרי Child Health and Development Studies. במהלך שנים אובחנו 118 מקרים של סרטן שד לפני גיל 52. מהתוצאות עולה כי חשיפה ל-DDT ניבאה התפתחות סרטן שד בבנות עם עלייה של פי 3.7 בסיכון לסרטן שד בהשוואת נשים ברעון העליון מול הרבעון התחתון של חשיפה לחומרי הדברה. החוקרים מוסיפים כי פרופיל השומנים, משקל הגוף, מוצא, גיל והיסטוריה של סרטן שד באם לא הסבירו ממצאים אלו.

ממצאי המחקר קושרים בין חשיפה תוך-רחמית ל-DDT ובין הסיכון לסרטן שד. החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאשר את הממצאים ולזהות את המנגנון בבסיס הקשר.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום