תשכחו מ-SMS לילה טוב

(0)
לדרג

שליחת הודעות לפני השינה פוגעת בשינה של בני נוער ובתפקוד למחרת, כמו פעילויו נוספות, דוגמת משחקי וידאו. המלצה: להתחיל את יום הלימודים מאוחר יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לעתים קרובות מתבגרים אינם ישנים מספיק, והשימוש במכשירי טלפון חכמים ומכשירים אחרים לפני השינה יכול לתרום לחסך השינה ולירידה בתפקוד בשעות היום; כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו בכנס השנתי מטעם Associated Professional Sleep Societies.

במחקר השתתפו 259 מתבגרים (בגיל ממוצע של 17 שנים, בטווח 13-21 שנים, 52% בנים), שהשיבו לסקר Sleep in America Poll. הסקר כלל שאלות בנוגע למאפיינים דמוגרפיים, משך שינה, תדירות שינה לא-מרעננת, ישנוניות במהלך שעות היום ותדירות שימוש באמצעים טכנולוגיים במהלך השעה שלפני השינה.

החוקרים מצאו כי משך השינה הממוצע במדגם הנוכחי עמד על 7.7 שעות בלילה. עם זאת, 60% מהמתבגרים טענו כי נדרשו לפחות לשמונה שעות שינה בלילה בכדי לתפקד בצורה הטובה ביותר.

לא תועדו הבדלים במשך השינה לפי מין המטופלים. באלו מתחת לגיל 16 שנים משך השינה בלילה היה ארוך ב-30 דקות, בהשוואה למתבגרים מבוגרים יותר.

הסיבות העיקריות למשך שינה קצר כללו כניסה מאוחרת למיטה (60% מהמשתתפים נכנסו למיטה בין 11 בלילה ועד 2 לפנות בוקר, 9% נכנסו למיטה לאחר 2 לפנות בוקר), והשכמה מוקדמת (22% התעוררו לפני שש בבוקר).

איגוד רופאי הילדים האמריקאי פרסם הצהרה לפיה מומלץ שבתי ספר ישקלו הזזת שעת התחלת הלימודים לאחר 08:30 בבוקר, על מנת לאפשר לילדים ומתבגרים לישון יותר.

השימוש באמצעים טכנולוגיים בסמוך לשינה היה כמעט אוניברסאלי, כאשר למעלה מ-50% מהמשתתפים דיווחו על שימוש באמצעי תקשורת חברתית, אינטרנט ו/או שליחת הודעות טקסט כל לילה או כמעט כל לילה לפני השינה. בנות דיווחו בשכיחות גבוהה יותר על שליחת הודעות טקסט לפני השינה ובנים דיווחו על שכיחות גבוהה יותר של משחקי וידאו לפני השינה. שימוש תדיר באמצעים טכנולוגיים לפני השינה היה קשור בקשר מובהק עם ישנוניות מוגברת במהלך שעות היום.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום