בריחת שתן: מי צריך חיתול?

(0)
לדרג

חיישן חדש המודד את מלאות שלפוחית השתן ומתריע על הצורך לגשת לשירותים עשוי לשפר את איכות חייהם של מבוגרים הסובלים מבעיות אורוגניקולוגיות

מאת: מערכת zap doctors

התחליף הטכנולוגי לחיתולים למבוגרים: חלק גדול מהטכנולוגיה הלבישה פונה כיום לקהל הצעיר, אך Brightly דווקא רוצה לסייע לקהל יעד מבוגר יותר. מדובר בחיישן לביש, שנותן מענה לתופעה של בריחת שתן. החיישן, מבית חברת Lir Scientific יעקוב אחר רמת המלאות של שלפוחית השתן של המשתמש ויזכיר לו ללכת לשירותים ולהטיל מימיו. התקווה היא שהמכשיר יחליף את החיתולים למבוגרים.

מדובר במכשיר עם חיישן המתלבש על הבטן כמו חגורה, ועוקב אחר התנפחות שלפוחית השתן. כאשר המכשיר יזהה ששלפוחית השתן מלאה הוא מודיע למשתמש באמצעות צליל או רטט. המכשיר גם ישלח התרעה לסמארטפון של המשתמש באמצעות בלוטות' שתזכיר לאדם ללכת לשירותים. המכשיר יחזיר לאנשים עם בעיה של שליטה בשלפוחית את היכולת לנוע בחופשיות, ויחזיר את תחושת השליטה.

המכשיר עובד על טכנולוגיה שבה סיגנלים חשמליים מועברים דרך הגוף ומודדים בדרך לא פולשנית שינויים עדינים ברקמת הגוף. שלפוחית השתן היא בלון של חומר מוליך אשר מתרחב ומתכווץ, לכן אידיאלי לעקוב אחריה באמצעות טכנולוגיה זו. ניתן להחליף את הסוללה, דבר המאפשר להשתמש במכשיר לאורך זמן וברצף, ללא צורך להוריד את המכשיר כדי לטעון אותו.

מנכ"לית חברת Lir Scientific וממציאת המכשיר, ג'ין רינטול, אומרת שכרגע הסטארטאפ נמצא בשלביו הראשונים מאחר שהחברה עשתה רק מבחן קליני קטן אחד. השאיפה היא להתחיל לבחון את המכשיר בבתי חולים בעזרת אורולוגים. בבתי חולים המכשיר יוכל להתריע כאשר שלפוחית השתן של החולה מלאה, ובכך לעזור לאחיות להגיע אל החולים בזמן. הדבר יפחית את הקושי של שהות במיטה רטובה, ובכך יצמצם פצעי לחץ.

בואו לדבר על זה בפורום אורוגניקולוגיה - דליפת שתן וצניחת רצפת האגן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום