חולת סרטן הוכרה כנכת צה"ל

(0)
לדרג

רשלנות רפואית: משרד הביטחון הכיר בקצינה כנכה 100%, בעקבות איחור באבחון שגרם להחמרת המחלה שהתפרצה במהלך שירותה; מומחה: לא בוצע CT בזמן

מאת: מערכת zap doctors

משרד הביטחון הכיר לאחרונה בקצינה בשירות קבע כנכת צה"ל בשיעור של 100% לאחר שנמצאו כי לקתה במחלה קשה במהלך שירותה הצבאי ובעקבותיו.

במהלך השירות סבלה הקצינה מכאבי גב, אך רק כעבור ארבע שנים וחצי של תלונות נשלחה לבדיקת CT, במהלכה אובחן כי היא סובלת מגידול שפיר גדול ממדים. הקצינה עברה ניתוחים וטיפולים רבים, אך חצי שנה לאחר מכן שב הגידול לגופה. עתה היא עוברת טיפול כימותרפי ומתלוננת על כאבים קבועים בגבה התחתון, צליעה ותפקוד מוגבל.

על פי התביעה שהגישה באמצעות עו"ד יואב אלמגור, המייצג נפגעי גוף, נכי צה"ל, נפגעי איבה ונפגעי תאונות עבודה, במשך שנים התלוננה הקצינה שוב ושוב על הכאבים, אך תחילה הם יוחסו להריון ולאחר מכן טופלו באופן שטחי. רק לאחר ארבע שנים וחצי, משהחלה לצלוע, הופנתה הקצינה לבדיקת CT, שהעלתה כי היא סובלת מגידול שפיר, המתפרש על פני חלקים גדולים בחלל הבטן והגב. הקצינה נאלצה לעבור סדרת ניתוחים וטיפולים רפואיים סבוכים, במהלכם אף נכרתו שלוש חוליות מותניות ונעשה קיבוע של עמוד השדרה. חצי שני לאחר מכן, חזר הגידול לגופה, ועתה היא עוברת טיפול כימותרפי.

ד"ר צבי לידר, נוירוכירורג המתמחה בעמוד השדרה, בדק את הקצינה מטעם התביעה. בחוות דעתו כתב ד"ר לידר כי הקצינה לקתה במחלה הקשה בעקבות האיחור באבחון הגידול. מומחה לכירורגיה אורתופדית ואורתופדיה אונקולוגית מטעם משרד הביטחון קבע בחוות דעתו כי העיכוב בתהליך האבחנה היה משמעותי ביותר, ואינו מתיישב עם הפרוצדרות הרפואיות הסבירות. "מן הראוי היה לבצע CT עוד בחודשים הראשונים לתלונותיה", כתב המומחה, "אם האבחון היה מיידי, הנכות הייתה קטנה באופן משמעותי".

הקצינה תבע ממשרד הביטחון להכיר בה כנכת צה"ל בשיעור של 100% נכות ולאחרונה התביעה אושרה במלואה. "משרד הביטחון נוהג להתנער במקרים של רשלנות רפואית", אומר עו"ד אלמגור. "משרד הביטחון נוהג לטעון כי המחלות פרצו ללא קשר לשירות. לכל היותר, המשרד טוען כי הטיפול הרפואי הרשלני שקיבלו החיילים גרם להחמרת המחלות ומעניק להם הכרה חלקית בנכותם... גם כאשר הוא מסכים להכיר בנכות, מדובר בהכרה חלקית בלבד. ניתן לקוות כי החלטה זו תהיה אבן דרך במדיניות משרד הביטחון לטיפול בנכים, אשר סבלו מהזנחה משמעותית בטיפול הרפואי אותו קיבלו במהלך שירותם הצבאי".

עד מועד פרסום הידיעה, לא התקבלה תגובת משרד הביטחון.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום