הדמיה: קנאביס פוגע במוח

(0)
לדרג

חוקרים הציגו נתונים לפיהם בדיקות הדמיה שנערכו למשתמשים בריאים וצעירים מעידות על נזק מוחי עקב שימוש בקנאביס, ופגיעה ביכולות למידה וזיכרון

מאת: מערכת zap doctors

שימוש נרחב וארוך טווח בקנאביס מלווה בשינויים שליליים באזורים מוחיים ומלווה בהפרעות בזיכרון ולמידה. בדיקות ההדמיה למשתמשים מעידות על נזק מוחי עקב שימוש בקנאביס. כך עולה מנתונים חדשים, שהוצגו לאחרונה במהלך הכנס השנתי מטעםSociety of Nuclear Medicine and Molecular Imaging.

מדגם המחקר כלל 11 משתתפים שדיווחו על שימוש נרחב בקאנביס ו-12 אנשים בקבוצת ביקורת, כולם בסביבות גיל 28. המשתמשים בקנאביס החלו לצרוך את הסם בגיל ההתבגרות, סביב גיל 16 שנים, והשתמשו בסם ב-11 השנים האחרונות, עם התפתחות תלות לפני גיל 21 שנים. המשתתפים בקבוצת השימוש בקנאביס לא סבלו ממחלות רפואיות או פסיכיאטריות אחרות ולא צרכו סמים אחרים, וגם לא ניקוטין.

לאחר תקופת גמילה באשפוז במשך 5-7 ימים, החוקרים השלימו בדיקת הדמיה ולאחריה סקירה שנייה כשלוש שעות לאחר מתן החומרים הפעילים בקנאביס.

החוקרים העריכו את ההשפעה של קנאביס על המוח. נמצא כי שימוש כרוני ונרחב בקנאביס מלווה בשחרור מופחת של דופמין במספר אזורים במוח הקשורים בתפקוד הקוגניטיבי. מנגד, דיווחים קודמים הציעו כי סמים אחרים משפיעים על אזורים אחרים המעורבים בתהליכי תגמול.

מניתוח הנתונים עלה קשר משמעותי בין יכולת מופחתת לשחרור דופמין באזורים הקשורים בתפקוד הקוגניטיבי ובין מדדי הערכת זיכרון עבודה ולמידה.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום התמכרות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום