יושבים כל היום? כדאי שתקומו

(0)
לדרג

פאנל חוקרים בריטי ממליץ לעובדים לערוך הפסקות בישיבה בעזרת שולחנות ישיבה-עמידה; כמו כן יש להקפיד על הליכה של לפחות שעתיים ביום

מאת: מערכת zap doctors

עובדים שמבלים את מרבית זמנם בעבודה מאחורי שולחן, חייבים לעמוד וללכת במשך לפחות שעתיים במהלך שעות העבודה, כך ממליצים החוקרים במאמר חדש שפורסם החודש בכתב העת British Journal of Sports Medicine.

מנתוני הלשכה הסטטיסטית בבריטניה עולה כי אנשים מבלים 60-70% מהימים בפעילות יושבנית, 20-30% בפעילות קלה ורק 5-10% בפעילות בעצימות מתונה עד מאומצת. אלו העובדים במשרד יושבים כ-65-75% משעות העבודה, כאשר מתוכן, יותר מ-50% בישיבה ממושכת.

פאנל המומחים לקח בחשבון את המחקרים האחרונים שבהם עובדים במשרד עמדו ו/או התניידו בתדירות. מהנתונים עלה כי פעילות כוללת בהיקף של שעתיים ביום הובילה לשינוי גורמי סיכון מטבוליים וארגונומיים, דוגמת הוצאה אנרגטית, סוכר בדם, רמות אינסולין, תפקוד שרירים ותחושת מפרקים. החוקרים דירגו את איכות העדויות וקבעו כי הן מספיקות בכדי לקבוע הנחיות בנושא.

הפאנל ממליץ עוד לארגוני בריאות להגביר את המודעות בקרב אנשי צוות להשלכות של ישיבה ממושכת על הסיכון למחלות מטבוליות ולבביות ומוות מוקדם, ללא תלות ברמת הפעילות הגופנית של האדם מחוץ למשרד. לפיכך, יש להגדיר זאת כיעד לשינוי, ביחד עם התנהגויות דוגמת עישון, עודף משקל וצריכת אלכוהול מופרזת.

כמו כן מזהיר פאנל המומחים גם כי יש להימנע מתנוחת עמידה סטטית ממושכת וכי יש לבחון את התנועה ולתקן אותה על בסיס קבוע.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום