הרדמה בילדות פוגעת במוח

(0)
לדרג

אצל ילדים שעברו ניתוח בהרדמה כללית עד גיל 4, מדדי יכולת קשב היו נמוכים בממוצע, בהשוואה לילדים שלא נחשפו לכך, וכן מדדי אינטליגנציה נמוכים יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם הרדמה כללית לפני גיל ארבע משפיעה על מדדי אינטליגנציה? לפי מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Pediatrics, ייתכן שכן.

לפי הנתונים, אצל ילדים שעברו ניתוח תחת הרדמה כללית לפני גיל ארבע שנים תועדו בשלב מאוחר יותר מדדים נמוכים יותר במבחנים להערכת מדדי אינטליגנציה ויכולת קשב, בהשוואה לילדים שלא עברו הרדמה בגיל צעיר.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הנתונים על ילדים בני 5-18, תוך השוואת 53 ילדים שעברו ניתוח עם הרדמה לפני גיל ארבע ל-53 ילדים תואמים בגיל, מין ומצב חברתי-כלכלי, שלא נחשפו להרדמה כללית.

בילדים בקבוצת ההתערבות מדדי יכולת קשב היו נמוכים בשש נקודות, בממוצע, בהשוואה לילדים שלא נחשפו להרדמה כללית ועם מדדי אינטליגנציה נמוכים ב-6.4 נקודות, בממוצע. ציוני המבחנים נפלו בטווח התקין לאוכלוסייה בשתי הקבוצות, ללא תלות בחשיפה להרדמה בגיל צעיר.

החוקרים מדגישים כי המחקר אינו יכול לקבוע סיבתיות, ואין דרך לקבוע אם השינויים הקוגניטיביים נבעו מסיבות אחרות, דוגמת הניתוח עצמו, כולל הדלקת והכאב הנלווים, או עקב ההתוויה לניתוח.

לדבריהם, כי אפילו ירידה של נקודה אחת במדדי אינטליגנציה עלולה לפגוע בהכנסות הצפויות במהלך החיים של אותו אדם בהיקף של 18 אלף דולרים. ירידה של 5-6 נקודות, כפי שתוארה במחקר הנוכחי, עשויה להוביל לאובדן של 540 מיליארד דולרים בקרב 6 מיליון הילדים העוברים ניתוח כל שנה בארה"ב.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום הרדמה, רפואה סב-ניתוחית ורפואת כאב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום