פסוריאזיס: שני טיפולים בשנה

(0)
לדרג

הצעת חוק: החולים יוכלו לנצל שני סוגי טיפולים בשנה - שהייה בים המלח ופוטותרפיה, בניגוד למצב כיום המגביל את זכאותם, בעוד שהתקציבים נותרים בקופות

מאת: מערכת zap doctors

ים המלח וגם פוטותרפיה. חולי הפסוריאזיס בישראל יוכלו לשלב בין טיפול תרופתי, שהייה בים המלח ופוטו-תרפיה באותה שנה, כך לפי הצעה חדשה לתיקון חוק בריאות ממלכתי, שהונחה היום (ד') על שולחן הכנסת על ידי ח"כ יואל רזבוזוב (יש עתיד).

לדבריו, "חוק ביטוח בריאות ממלכתי מעניק במסגרת סל שירותי הבריאות שלושה סוגים של טיפולים לחולי פסוריאזיס - טיפול תרופתי, שהייה בים המלח וטיפול פוטו-תרפיה. אולם, בתוספת השנייה לחוק נכללת הערה לפיה לא תינתן השתתפות לטיפול בים המלח ולטיפול פוטו-תרפיה (פובה) באותה שנה, ועל המטופל לבחור בין שני הטיפולים האמורים. עניין זה, מונע מחולי פסוריאזיס רבים את האפשרות לממש את מלוא היקף הטיפול המתוקצב על ידי קופות החולים. מטופלים רבים אינם מסוגלים לממש את 30 ימי הטיפול בים המלח, שלהם הם זכאים, וזאת מכמה סיבות כגון חוסר אפשרות להיעדר לתקופה ממושכת ממקום העבודה, וכן בשל העלייה המשמעותית שחלה במחירי השהייה במלונות באזור ים המלח באופן שבו הסבסוד אינו מכסה בהכרח את כל עלויות השהייה. לפיכך, מוצע לבטל את המגבלה לפיה לא תינתן השתתפות לטיפול בים המלח ולטיפול פובה באותה שנה, באופן שבו חולי פסוריאזיס יוכלו לשלב בין הטיפולים האמורים".

יונה קציר יו"ר אגודת הפסוריאזיס הישראלית, שהייתה שותפה בניסוח ההצעה, הוסיפה כי: "חולי הפסוריאזיס בישראל מתמודדים עם קושי גדול מאוד לקבל טיפולים למחלתם בגלל האילוץ לבחור בטיפול אחד בלבד. הצעת החוק מהותית וחשובה לציבור חולים גדול מאוד. בעבר היה נהוג לחשוב שבישראל יש 120 אלף חולי פסוריאזיס, אך מספר זה היה נכון לפני עשור. בפועל מדובר על כ-3% מהאוכלוסייה, לכן להערכת אגודת הפסוריאזיס ישנם בישראל כ 240 אלף חולים אשר בזכות התיקון הזה יוכלו לממש את זכותם לקבל טיפול למחלתם ובמקביל להמשיך ולתפקד במעגל העבודה, הקרירה והמשפחה".

תקרת ההחזר עבור השהייה במלון עומדת, נכון לדצמבר 2013, על 258 שקלים חדשים ליום. על פי נתוני אגודת הפסוריאזיס הישראלית, משנת 2006 ועד היום עלו מחירי השהייה בבתי המלון באזור ים המלח בכ-50%, בעוד ששיעור ההחזר מקופות החולים עלה בכ-30% בלבד בהתאם לסל של משרד הבריאות. בנוסף, לעלות השהייה בים המלח מתווספות עלויות נלוות כגון כניסה למתקנים הסולאריים הממומנות בשיעור של 80% בלבד. יודגש כי בכל מקרה שבו אין ניצול מלא של הזכאות ל-30 ימי שהייה בים המלח, נשארים מקורות המימון שהוקצו לכך בידי קופות החולים, והמטופל לא יכול לעשות שימוש בהם לצורך טיפול משלים באמצעות מכשירי הפוטו-תרפיה (מכשרים בעלי קרני U.B.B), שהוא טיפול נגיש יותר ואינו מחייב הוצאות לינה והיעדרות מהעבודה. בנוסף, טיפול במשך תקופה ארוכה בפוטותרפיה מגביר את הסיכון להזדקנות העור, להופעת נמשים, ולסרטן עור, ולכן השילוב עם ימי השהייה בים המלח יכול להוות פתרון מתאים עבור מטופלים רבים.

בואו לדבר על זה בפורום פסוריאזיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום