"מתקן האמוניה בחיפה ייסגר"

(0)
לדרג

כך לדברי השר להגנת הסביבה שביקר במקום; "נפרסם מכרז להקמת מפעל אמוניה בדרום ובטווח של שלוש שנים מדינת ישראל תפסיק לייבא אמוניה", אמר

מאת: מערכת zap doctors

בשלוש השנים הקרובות יוקם באזור הדרום מפעל אמוניה, הייבוא יופסק והמיכל בחיפה יושבת. כך עולה מדברים של השר להגנת הסביבה אבי גבאי וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שביקרו אתמול (ג') ברשות נחל הקישון ובמסוף האמוניה הארצי.

בסיור במסוף האמוניה הארצי, בהשתתפות ראש העיר חיפה מר יונה יהב, הוצגו לשרים הנתונים בדבר המיגון הקיים במקום לצד התכנית ליישום החלטת הממשלה לבטיחות מתקן זה לצד מתקני האמוניה הנוספים. בנוסף, השר וסגן השר התרשמו מקרוב מהתקדמות התהליכים בפרויקט שיקום נחל הקישון.

גבאי: "באנו לראות את מיכל האמוניה ולקבל סקירה לאפשרויות ההגנה והבטיחות בתקופה הקרובה. בימים הקרובים נפרסם מכרז להקמת מפעל אמוניה בדרום ובטווח של שלוש שנים מדינת ישראל תפסיק לייבא אמוניה והמיכל בחיפה ייסגר. אנחנו עובדים ביחד עם משרד הבריאות וסגן השר ליצמן, בשיתוף פעולה, לוקחים אחריות ביחד ופותרים ביחד את הבעיה. יש לנו גם גיבוי מלא וסיוע ממשרד האוצר ומהשר משה כחלון שעובד איתנו על חיזוק מטרופולין חיפה". ליצמן הוסיף כי "האחריות לבריאות הציבור בראש סדר היום שלנו. נפעל יחד כל המשרדים הנוגעים בדבר למנוע זיהום סביבתי שעלול לסכן חלילה את התושבים ואני מרוצה מהנתונים שהוצגו כאן. בכוונתי להמשיך לעקוב וגם נגיע שוב לסיורים באתרים נוספים באזור".

פרס: מדיניות החוץ הטובה ביותר - הרפואה

בתוך כך סיירו אתמול (ג') סגן שר הבריאות יעקב ליצמן והנשיא לשעבר פרס יחד עם פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, בביה"ח התת קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר. במתקן הייחודי, הגדול מסוגו בעולם, צפו המבקרים בסימולציה של ניתוח. בתום הסיור אמר סגן השר ליצמן כי מערכת הבריאות צריכה רעידת אדמה: "אתמקד בשני דברים בזמן הקרוב, הראשון - חדרי המיון - אין סיבה שהמצב יהיה ככה. אני בוחן אפשרות להוסיף רופאים ייעודיים לחדרי מיון. שלא יהיו שייכים למחלקות שונות, ויוצבו במיון רק לפתור את העומס במיון. ואמצא תקציב לכך.

סיור זה התקיים במסגרת אירועי "פסגת רמב"ם", הכנס הבינלאומי השנתי של בית החולים. מקבלי "עיטור רמב"ם" - הבעת ההערכה של הקריה הרפואית לאישים שתרמו לקידום החברה והרפואה בישראל, הם הנשיא לשעבר פרס, והרב הלורד ג'ונתן זקס, לשעבר רבה של יהדות בריטניה. פרס אמר בכינוס כי "מדיניות החוץ הטובה ביותר של ישראל היא הרפואה".

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום