ניתוח בריאטרי - לנשום לרווחה

(0)
לדרג

מחקר חדש מגלה "תופעת לוואי" לניתוח קיצור קיבה: מביא גם לשיפור איזון אסתמה, זאת בזכות שיפור בתפקוד דרכי אוויר קטנות והפחתת דלקת מערכתית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

ניתוח בריאטרי מביא לשיפור בתפקוד דרכי אוויר קטנות ולהפחתת דלקת מערכתית, ובאופן זה מביא לאיזון אסתמה בחולים בעלי השמנת יתר קיצונית, כך מדווחים חוקרים מהולנד במאמר חדש שפורסם בכתב העת Thorax.

במסגרת המחקר נבחנה ההשפעה של ירידה במשקל באמצעות ניתוח בריאטרי על איזון אסתמה, תפקודי ריאות ודלקת בדרכי האוויר כמו גם דלקת סיסטמית. מדגם המחקר כלל 78 חולים עם השמנה ניכרת, כולל 27 חולי אסתמה שעברו ניתוח בריאטרי, 12 חולי אסתמה שלא עברו ניתוח בריאטרי ו-39 חולים ללא אסתמה לאחר ניתוח בריאטרי.

מהנתונים עולה כי חל שיפור במדדי תפקוד ריאתי בשתי קבוצות המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי, באלו עם אסתמה ובאלו ללא אסתמה. איזון אסתמה השתפר בחולים עם אסתמה (בין אם בוצע ניתוח בריאטרי ובין אם לאו), אך איכות החיים על רקע אסתמה השתפרה משמעותית רק בחולים עם אסתמה לאחר ניתוח בריאטרי.

שיפור בסמנים לדלקת סיסטמית תועד רק בקבוצות המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי. עם זאת, סמנים לדלקת בדרכי האוויר נותרו ברובם ללא שינוי בשתי קבוצות המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי.

לדברי החוקרים, אחד ההסברים האפשריים לממצאים אלו לירידה בהגבלה הריאתית ולא שיפור בחסימת דרכי האוויר. תפקוד דרכי אוויר קטנות השתפר משמעותית בשתי קבוצות המשתתפים לאחר ניתוח בריאטרי.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה וגסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום