מנכ"ל חדש למשרד הבריאות

(0)
לדרג

לראשונה מונה למשרד הבריאות מנכ"ל שאינו רופא; הממשלה אישרה את מינויו של משה בר סימן טוב לתפקיד, בניגוד לעמדת ההסתדרות הרפואית בישראל

מאת: מערכת zap doctors

לראשונה יעמוד בראש משרד הבריאות מנכ"ל שאינו רופא. ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') פה אחד את מינויו של משה בר סימן טוב, לתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות. בר סימן טוב מחליף בתפקיד את פרופ' ארנון אפק וייכנס לתפקידו ב-1 ביולי.

המנכ"ל החדש עמד בראש המשלחת הכלכלית של משרד האוצר לארה"ב ושימש כציר הכלכלי בשגרירות ישראל בוושינגטון.

בתפקידו הקודם שימש בר סימן טוב כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, בין השנים 2008-2010 ריכז את תחום הבריאות באגף התקציבים במשרד האוצר, שימש חבר בוועדת סל התרופות, בוועדות ציבוריות שונות, בהן בוועד המנהל של מכון ברוקדייל. לפי הודעת משרד הבריאות, בר סימן טוב היה מעורב בניהול מהלכים משמעותיים בכלכלת ישראל ובפתרון משברים מורכבים במערכת הבריאות.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן בירך את בר סימן טוב עם אישור מינויו לתפקיד והודה לו על הסכמתו ליטול עליו את התפקיד, "מדובר באדם ראוי ביותר לתפקיד החשוב והמאתגר. משה בר סימן טוב מביא איתו לתפקיד ערכים החשובים של מקצועיות, ניהול, ניסיון, יושרה והיכרות מעמיקה עם מערכת הבריאות בישראל. אני בטוח שמינויו יתרום רבות לטובת משרד הבריאות, לציבור החולים ולכלל אזרחי ישראל. אני מאחל לו הצלחה רבה ואעשה הכל כדי שיצליח במשימתו החשובה", אמר.

ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, מסר בתגובה להחלטת הממשלה: "היום התקבלה הודעה על אישור הממשלה למינוי מנכ"ל משרד הבריאות שאינו רופא. מדובר במינוי פוליטי שלא היה כדוגמתו בהיסטוריה של הרפואה במדינת ישראל. מינוי זה למעשה משנה את אופי המשרד שיחדל לתפקד כמשרד מקצועי, הרי ייעוץ מקצועי שיינתן למנכ"ל הנכנס לא יפתור אותו מאחריות. הבאנו את התנגדותנו בפני ועדת המינויים (פרופ' מינה טייכר הביעה דעת מיעוט שתמכה בעמדתנו), הבהרנו ליועץ המשפטי לממשלה את הנימוקים של עמדתנו ופנינו גם לממשלה שכאמור החליטה בניגוד לדעתנו. אנו שוקלים את הצעדים הבאים במאבקנו שטרם הסתיים".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום