אושרה הוויאגרה הנשית

(0)
לדרג

פריצת דרך לנשים? התרופה השנויה במחלוקת קיבלה אישור מה-FDA, בהתאם להגבלות שונות, בהן - על הרופא לשלול שהירידה בחשק המיני לא נובעת מגורם אחר

מאת: מערכת zap doctors

לאחר שנדחתה פעמיים בעבר, ובעקבות מסע לחצים מטעם היצרנית ומטעם ארגוני נשים, אישרה בסוף השבוע הוועדה המייעצת למנהל התרופות והמזון האמריקאי (FDA) את ה"וויאגרה הנשית". מדובר בתרופה בשם Addyi (פליבנסרין), המיועדת לנשים בנות כל הגילאים, המתמודדות עם חוסר חשק מיני, ברמה המקשה על תפקוד מיני וחיי זוגיות מלאים.

"לא קיים שום תכשיר לטיפול בליבידו נמוך אצל נשים, בניגוד לשלל התרופותת שמציעים לגברים, ולכן מדובר בחידוש שהוא בגדר מהפכני", מסביר רופא ד"ר אריה לידור, בכיר במחלקת יולדות ונשים בית חולים תל השומר ומרפאת נשים lac.

איך עובדת התרופה?

בניגוד לוויאגרה ומקבילותיה הגבריות, העובדות על הרחבת כלי הדם באזור הפין, התרופה הנשית מיועדת להשפיע ישירות על המוח. "התרופה הומצאה במקור כתרופה פסיכיאטרית ולאחר שיישמו אותה, ראו שאחת מתופעות הלוואי היא הגברת החשק המיני", מסביר ד"ר לידור. "מכיוון שמדובר בתרופה כל כך חדשנית, לא ברור מה יכולות להיות ההשלכות שלה, לכן בשלב זה לא הייתי ממליץ להשתמש בה מבלי שיהיה ניסיון רב שנים ורב נשים בשימוש בה".

תופעות לוואי נוספות המיוחסות לפליבנסרין הן לחץ דם נמוך, עילפון, בחילות וסחרחורות. הוועדה המייעצת שאישרה את התרופה לשיווק ברוב של 18 מול 6, הציבה מספר תנאים למתן מרשם לתרופה; בניגוד לגברים, שאצלם הקושי בתפקוד המיני בולט מבחינה פיזית, כאן על הרופא לשלול סיבות אחרות לירידה בחשק המיני - מחלות רקע, תרופות שהמטופלת נוטלת, בעיות בזוגיות וכיוצא באלו. רק לאחר שהתברר שאין סיבה מובחנת לירידה בחיי המין, יהיה ניתן לרשום את התרופה. כמו כן יתנהל רישום קפדני של נשים הנוטלות את התרופה על מנת לעקוב אחרי תופעות הלוואי.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום גלולות ואמצעי מניעה
פורום טיפול מיני בנשים

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום