השמנה - סיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

במחקר חדש תועדה עלייה של 73% בסיכון לאירוע מוחי בקרב גברים, בהשוואה לבעלי משקל תקין. בנשים מלאות היקף העלייה בסיכון עמד על 46%

מאת: ד"ר עמית עקירוב

לצעירים בעלי משקל עודף סיכון מוגבר לאירועים מוחיים בהשוואה לאלו שאינם סובלים מעודף משקל. כך עולה ממאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Stroke.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים נתונים אודות 1,201 משתתפים לאחר אירוע מוחי ראשון בין הגילאים 15-49, בהשוואה לקבוצת ביקורת שכללה 1,154 משתתפים תואמים בגיל ומין, ללא היסטוריה של אירועים מוחיים.

לאחר שלקחו בחשבון נתוני גיל ומוצא, תועדה עלייה של 73% בסיכוי לאירוע מוחי בקרב גברים, בהשוואה לבעלי משקל תקין. בנשים מלאות היקף העלייה בסיכון עמד על 46%. עם זאת, לאחר שלקחו בחשבון עישון, לחץ דם גבוה וסוכרת, השמנה לוותה בעלייה של 34% בסיכון לאירוע מוחי בגברים ועלייה של 7% בנשים.

מאחר שהשמנה עשויה לתרום לפחות חלקית להתפתחות יתר לחץ דם וסוכרת, החוקרים קובעים כי חשוב למנוע עליה במשקל. עם זאת, אחת המגבלות של המחקר נובעת מכך שהחוקרים התבססו על דיווחים המטופלים אודות הגובה והמשקל שלהם, עם אפשרות לתת-הערכה של הקשר בין השמנה ואירועים מוחיים, מאחר שאנשים המדווחים באופן שגוי נוטים יותר לתת הערכה מאשר להערכת יתר של המשקל.

למרות זאת, הממצאים מדגישים את חשיבות הכרת השמנה כגורם סיכון לאירועים מוחיים במבוגרים צעירים ונקיטת הצעדים לטיפול במחלות נלוות, דוגמת לחץ דם גבוה.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה - שיקום לאחר אירוע מוחי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום