פרס לישראלי על חקר הסרטן

(0)
לדרג

דווקא בשעה של חרם אקדמי, קיבל רופא מבילינסון מלגה מאיגוד האונקולוגיה האמריקאי, על עבודתו על גן BRCA, הקשור לסרטן השד והערמונית

מאת: מערכת zap doctors

גאווה ישראלית. האיגוד האונקולוגי הגדול בעולם - ASCO (American Society of Clinical Oncology)בחר לראשונה להעניק מלגת מחקר לד"ר דוד מרגל, אורולוג בכיר בבי"ח בילינסון, על עבודתו בתחום המניעה וגילוי מוקדם של מחלות סרטן בקרב גברים הנושאים מוטציה שמעלה הסיכון לסרטן. המענק בגובה 200 אלף דולרים ניתן לראשונה לרופא מחוץ לגבולות ארה"ב.

המוטציה בגן BRCA דוברה רבות בשנים האחרונות בהקשר של סרטן שד אצל נשים, המודעות אליה גברה, אך נדמה כי עדיין הציבור לא מודע לעובדה שאותה מוטציה גנטית מופיעה לא רק אצל נשים, אלא גם אצל גברים. לגבר הנושא מוטציה זו סיכוי של פי שלושה לחלות בסרטן ערמונית, אך גם סרטן לבלב, עור ושד. בישראל, מתוך 7,000 נשאים רשומים רק 700 הם גברים. ההתפלגות בין גברים לנשים אמורה לעמוד על 50%, מכאן שגברים רבים לא מודעים לכך שהם נושאים את המוטציה בגן.

מחקרו של ד"ר מרגל עשוי להביא לשינוי עולמי בהתייחסות לסרטן הערמונית, בדרכי המעקב והן בדרכי האבחון והטיפול בו. גם האגודה למלחמה בסרטן בישראל כבר תומכת במחקר, וכעת הגיעה ההכרה האמריקאית.

"המשמעות של הזכייה ב ASCO CAREER DEVELOPMENT AWARD היא עצומה", אומר ד"ר מרגל, "הסיבה לכך שלמדתי רפואה היא הרצון לחפש פתרון למחלת הסרטן. אני מבין היום שהפתרון הטוב ביותר הוא גילוי מוקדם ומניעה. הפרס שקיבלתי מאפשר לי להמשיך לחקור את נושא המניעה והגילוי המוקדם של סוגי סרטן שונים בקרב גברים בסיכון גבוה - קרי נשאי מוטציה ב-BRCA. אני מקווה שהזכייה שלי תפתח פתח לישראלים נוספים".

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסרטן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום