דיכאון: סיכון לאירוע מוחי

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, אצל בני 50 פלוס, דיכאון מעלה את הסיכון לאירועים מוחיים, גם לאחר הקלה בתסמינים; העלייה בסיכון לשבץ בגלל דיכאון - עד 66%

מאת: מערכת zap doctors

דיכאון ממושך עלול להביא להכפלת הסיכון לאירועים מוחיים אצל מבוגרים בגילאי 50 שנים ומעלה, והסיכון לאירועים מוחיים נותר מוגבר גם לאחר הקלה בתסמינים, רמז למנגנון מצטבר הקושר בין דיכאון לאירועים מוחיים; כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of the American Heart Association.

החוקרים בחנו את השינוי בתסמיני דיכאון והופעה ראשונה של אירוע מוחי ב-16,178 מבוגרים בל50 שנים ומעלה ממחקר Health and Retirement Study. כחלק מהמחקר, המשתתפים השלימו ראיונות אודות תסמיני דיכאון, היסטוריה של אירועים מוחיים וגורמי סיכון לאירועים מוחיים כל שנתיים בין 1998 עד 2010. החוקרים בחנו אם תסמיני דיכאון במהלך שני ראיונות עוקבים פעם בארבע שנים ניבאו אירוע מוחי.

במהלך 12 שנות המחקר תועדו 1,192 אירועים מוחיים; בהשוואה למבוגרים ללא דיכאון במהלך הראיונות, בקרב אלה עם מדד תסמיני דיכאון גבוה בשני ראיונות עוקבים תועד סיכוי גבוה כפליים לאירוע מוחי ראשון. בקרב נבדקים עם תסמיני דיכאון במהלך הראיון הראשון, אך לא במהלך הראיון השני תועדה עלייה של 66% בסיכון לאירועים מוחיים.

לדברי החוקרים, ממצאים אלו מעידים כי הסיכון לאירועים מוחיים על רקע תסמיני דיכאון אינו נעלם לחלוטין בטווח הקצר, גם לאחר טיפול מוצלח נגד דיכאון.

בואו לדבר על זה בפורום דיכאון - אבחון וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום