קפה נגד סרטן השד

(0)
לדרג

תה, קפה או קפה נטול? במחקר חדש נמצא כי צריכה רבה של קפה המכיל קפאין קשורה לעתים לסיכון נמוך יותר לסרטן שד בקרב נשים לאחר מנופאוזה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מה בין צריכת קפה ותה ובין הסיכון לסרטן השד? קשר אפשרי בין צריכה רבה יותר של קפה לסיכון נמוך יותר לסרטן שד בנשים לאחר מנופאוזה, נמצא במחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Breast Cancer Research. לעומת זאת, צריכת קפה נטול קפאין לא השפיעה על הסיכון להתפתחות ממאירות של השד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוגים מסוימים של קפה ותה יכולים להשפיע באופן שונה על הסיכון לסרטן שד לפני מנופאוזה ולאחריה. כעת הם ביקשו לבחון את הקשר בין קפה (כל סוגי הקפה, קפה המכיל קפאין, קפה נטול קפאין) וצריכת תה ובין הסיכון לסרטן שד. מדגם המחקר כלל 335,060 משתתפים ממחקר EPIC (European Prospective Investigation into Nutrition and Cancer), שהשלימו שאלונים תזונתיים בין 1992-2000 והיו במעקב עד שנת 2010.

במהלך מעקב ממוצע של 11 שנים, תועדו 1,064 מקרים של סרטן שד בנשים לפני מנופאוזה ו-9,134 מקרים בנשים לאחר מנופאוזה. מהנתונים עלה קשר בין קפה המכיל קפאין לירידה של 10% בסיכון לסרטן שד בנשים לאחר מנופאוזה. בנוסף
זוהה סיכון נמוך יותר לסרטן שד עם הגדלת צריכת קפה המכיל קפאין עם ממאירויות שליליות לקולטנים לאסטרוגן ופרוגסטרון, סרטן שד בנשים לאחר מנופאוזה.

לכל עלייה של 100 מ"ל בצריכת קפה המכיל קפאין, הסיכון לסרטן שד שלילי לקולטנים להורמונים היה נמוך ב-4%. בנשים שלא צרכו קפה נטול קפאין תועד סיכון מופחת לסרטן שד לאחר מנופאוזה בהשוואה לאלו שצרכו קפה נטול קפאין בכמות מעטה, ללא עדות לקשר מנה-תגובה.

לא זוהה קשר בין שתייה של קפה נטול קפאין בלבד לסיכון לסרטן שד לאחר מנופאוזה, בהשוואה לצריכת קפה נטול קפאין או קפה עם מעט קפאין, או בהשוואה לאלו שלא שתו כלל קפה. לא תואר קשר בין צריכת קפה המכיל קפאין וקפה נטול קפאין לסרטן שד לפני מנופאוזה. לא תואר קשר בין צריכת תה לסרטן שד לפני מנופאוזה או לאחר מנופאוזה.

לדברי החוקרים, ממצאי המחקר מעידים על קשר בין צריכה רבה של קפה המכיל קפאין ובין סיכון נמוך יותר לסרטן שד לאחר מנופאוזה.

ד"ר עמית עקירוב רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום