אחרי 20 שנה, תביעת רשלנות

(0)
לדרג

בן 25 תובע בבימ"ש השלום בת"א את בי"ח קפלן ושירותי בריאות כללית, בטענה שכשהיה פעוט שבר את ידו, והרופאים איחו את המרפק שלו בצורה הפוכה

מאת: מערכת zap doctors

יותר מעשרים שנה אחרי, תובע צעיר בן 25 את בית החולים קפלן וקופת חולים כללית ב-2.5 מיליון שקלים על רשלנות רפואית. לפי התביעה, שהוגשה לאחרונה לבית המשפט השלום בתל אביב, בגיל 3 שבר התובע את מרפקו, אך רופאי קופת חולים איחו אותו במהופך. "המחדל", טוען עו"ד דוד פייל המייצג את הצעיר, "התגלה רק כאשר התובע הגיע לגיל 15, אז סבל משבר נוסף באותו המרפק, וצילומים והדמיות שנערכו לו חשפו את הטעות של הרופאים 12 שנה קודם לכן".

לפי התביעה, התובע נחבל במרפק ימין בהיותו פעוט בן 3, והופנה לחדר המיון בית החולים "קפלן", שם אובחן שבר במרפק. לאחר קיבוע השבר בגבס הוא שוחרר, עם המלצה להמשך מעקב רפואי וזימון למרפאה לצילום בגבס. מספר ימים לאחר מכן עבר התובע צילום, ובהמשך עבר מספר ביקורות רפואיות, שקבעו כי השבר החלים היטב. בהיותו בן 15, נחבל התובע במרפק ימין במהלך טיול שנתי, ואושפז במחלקה האורטופדית בבית החולים "הדסה", שם אובחן שבר. הוא נותח עוד באותו היום בהרדמה כללית, עבר שחזור פתוח וקיבוע של השבר, וכשלושה חודשים מאוחר יותר הגיע לביקורת בבית החולים, אשר בסיומה נרשם כי הוא "הגיע לטווחי תנועה מלאים לכל הכיוונים".

"פגיעה אסתטית ותפקודית לכל החיים"

ד"ר ליאור דיין, מומחה לכירורגיה אורתופדית, מציין בחוות דעתו שצורפה לתביעה, כי "הצוות הרפואי בבית החולים קפלן אשר פענח את צילום יד ימין לאחר הפגיעה הראשונה כתקין, התרשל - וכפועל יוצא מכך - לא זכה התובע לטיפול הראוי". לדבריו, אילו הצוות הרפואי היה מאבחן את הטעות באיחוי שלושה ימים לאחר שקרה השבר בגיל 3, כאשר החלקים בו עדיין לא מאוחים, ניתן היה, על ידי טיפול ניתוחי, למנוע את נכותו של התובע. בנוסף, קובע ד"ר דיין בחוות דעתו, כי העיוות במרפקו של התובע הוא תוצאה של השבר הראשון והטיפול בו, ולא של השבר שני. "פענוח צילום הביקורת הראשון נעשה בצורה שגויה, החורגת מפרקטיקה רפואית מקובלת", טוען ד"ר דיין. לדבריו, העיוות במרפק נמצא כבר מספר חודשים לאחר שקרה השבר, מיד לאחר הורדת הגבס בפגיעה הראשונה, ונוצר כתוצאה ישירה משחזור גרוע. מבדיקה גופנית של התובע את הצעיר, אבחן ד"ר דיין עיוות במרפק של כ-20 מעלות, וכן רוטציה פנימית של המרפק הימני לעומת השמאלי. בנוסף, קבע כי הצעיר סובל ויסבול בעתיד מעיוות מרפק יד ימין, המפריע לו מבחינה אסתטית ומבחינה תפקודית. "התובע אינו מסוגל ליישר את ידו הימנית עד הסוף, וכן מרגיש חוסר יציבות וחולשה ביד ימין, בניסיון הרמת חפצים". ד"ר דיין העריך את נכותו הצמיתה בשיעור של 20%.

לדברי עו"ד פייל, מתמחה ברשלנות רפואית, תאונות דרכים ובתביעות מול חברות ביטוח וקופות חולים, הגילוי המאוחר של הטעות באיחוי לא אפשר את תיקונו, והדבר הפך את ידו של הצעיר למעוותת. לדברי עו"ד פייל סובל הצעיר מכאבים, קשיים בתפקודים יומיומיים, מגבלות תעסוקתיות המובילות להפסדי השתכרות, קשיים חברתיים ובעיה אסתטית חמורה. כמו כן, עתיד הצעיר לסבול מסיבוכים והיחלשות היד בעתיד ועל כן סכום הפיצויים המבוקש.

עד למועד פרסום הידיעה, לא התקבלו תגובות הנתבעות.

בואו לדבר על זה בפורום רשלנות רפואית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום