בן 13 הוכש ע"י נחש בבי"ס

(0)
לדרג

מזג האוויר ההפכפך הצליח להוציא את הנחשים ממחילותיהם. מנהלת מחלקת הילדים בהלל יפה מסבירה כיצד לנהוג: יש לפנות למיון ואין צורך להביא את הנחש

מאת: מערכת zap doctors

לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה הגיע לפני מספר ימים נער בן 13 מהיישוב בורגתא, שהוכש ברגלו על ידי נחש בעת ששהה בחצר בית הספר. הוא הובהל לבית החולה שם הוחלט על מתן נסיוב נוכח הנפיחות שהלכה והתפשטה במהירות והחשש מנזק לרגל ומפגיעה כלל מערכתית. הנער אושפז במחלקת הילדים להמשך מעקב וטיפול.

"למרות השפעת הנסיוב", מספרת ד"ר עדי קליין, מנהלת מחלקת הילדים, "הורע מצבו, והיה צורך בעירוב אורתופד בכיר לשם בדיקת האפשרות לנתח את רגלו ושחרור הלחץ שנוצר עקב הנפיחות הרבה. בסופו של דבר, הצלחנו לייצב את מצבו הרפואי ללא הניתוח, שהיה דורש החלמה של מספר חודשים והנפיחות ירדה".

"הצוות כאן, כולו, עשה ממש עבודת קודש", מבקשים הוריו של הנער להדגיש, "אין לנו ספק שללא הטיפול המסור שלהם, זה יכול היה להיגמר לא טוב". הנער עדיין מאושפז במחלקה, אך מצבו השתפר פלאים, והוא מסוגל כבר לעמוד על הרגל הפגועה.

ד"ר קליין מבקשת להזכיר כי ההכשות של תום עונת האביב הן המסוכנות ביותר, וכי גם נחש קטן וצעיר, הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה או סיכון גופני מופחת כתוצאה מהכשתו. יתר על כן, יש הסבורים שהכשה של נחש צעיר או הכשה של נחש בתחילת העונה היא אף מסוכנת יותר משום שטרם עשה שימוש בארס לשם ציד.

התופעות האופייניות להכשה הראשונה הן נפיחות רבה, כאבי בטן, חום, ירידה בלחץ הדם וחוסר יציבות המודינמית. הכשות אלו גם מתפתחות מהר יותר כתוצאה מכמות ארס גדולה ומרוכזת יותר הנאגרת בחורף.

"לא כל אדם אשר הוכש יהיה חייב בטיפול בנסיוב", מסכמת ד"ר קליין, "אך גם אם לא הופיעו תסמינים חריפים במיוחד, יש לפנות לבדיקה בבית החולים לצורך אבחון וטיפול. כמו כן, אין צורך להביא את הנחש לחדר המיון מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם".

בואו לדבר על זה בפורום וטרינריה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום