החום משפיע על משקל הלידה

(0)
לדרג

מחקר ישראלי חדש בשיתוף צוות מהרווארד מגלה כי חשיפה לטמפרטורת אוויר גבוהה במהלך ההריון מגבירה את סיכון למשקל לידה נמוך ותקופת הריון קצר יותר

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

כיצד טמפרטורת גבוהות יכולות להשפיע על משקל הלידה? מחקר חדש מאוניברסיטאות בן-גוריון בנגב והרווארד מצא כי קיים קשר בין טמפרטורות בזמן ההיריון לבין תוצאות הלידה, בדגש על משקל הלידה.

ד"ר איתי קלוג מהמחלקה לגיאוגרפיה וצוות מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד בדקו בין השנים 2000-2008 את הקשר בין תוצאות הלידה (בדגש על משקל הלידה) לבין הטמפרטורות אליהן נחשפת היולדת במהלך ההריון.

לצורך המחקר פיתחו בקבוצה מודל חדשני, מבוסס לווין, ברזולוציה גבוהה להערכת חשיפה יומית לטמפרטורה. במסגרת המודל נלקחים נתוני לוויין של טמפרטורת הקרקע, כמו גם נתונים קרקעיים במטרה לבצע הערכה מדויקת יותר של טמפרטורת האוויר בכל יום וברזולוציה של 1 ק"מ. מודל זה מחדש היות ובמחקרים קודמים השתמשו בתחנות מדידה קרקעיות בעלות פריסה מרחבית מוגבלת. למעשה, המודל מאפשר לבצע הערכה מדויקת לכל יולדת במחקר לגבי הטמפרטורה האמיתית אליה היא נחשפה במהלך תקופת ההריון.

נמצא כי קיים קשר בין חשיפה לטמפרטורת האוויר בתקופות שונות במהלך ההריון למשקל לידה נמוך המחקר. לדוגמה, נמצא כי עלייה של 8.5 מעלות צלזיוס בחשיפה הממוצעת בשליש האחרון בהריון גרמה לירידה של כ 17g במשקל הלידה. ד"ר קלוג: "מצאנו כי טמפרטורת אוויר גבוהה בזמן ההריון יכולה לגרום ללידה מוקדמת. על פי הממצאים שלנו, חשיפה לטמפרטורת אוויר גבוהה במהלך ההריון מגבירה את סיכון למשקל לידה נמוך ותקופת הריון קצר יותר".

בואו לדבר על זה בפורום הריון לידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום