גילוי מלנומה בסמארטפון

(0)
לדרג

אפליקציה ישראלית חדשה מבטיחה לסייע לזיהוי מוקדם של מלנומה. האפליקציה מזהה שינויים על פני גוף המטופל באמצעות טכנולוגיית עיבוד וניתוח תמונה

מאת: מערכת zap doctors

אבחון סרטן העור עובר למכשיר הנייד: סטארט אפ ישראלי פיתח אפליקציה לזיהוי מוקדם של סרטן העור מלנומה, באמצעות צילום כלל גופי המתריע על נקודות חן חשודות. האפליקציה תושק בהקדם לקראת שבוע המודעות לסרטן העור, תהיה זמינה להורדה בחינם ותאפשר להתחיל את תהליך האבחון המוקדם מהבית באמצעות הסמארטפון.

חברת אמרלד פיתחה את מערכת DermaCompare, אשר עושה שימוש בטכנולוגיות עיבוד תמונה, ניתוח נתונים ובינה מלאכותית שפותחו במקור עבור מערכות צבאיות מתקדמות, על מנת לאבחן שומות על פני גוף המטופל ולעקוב אחריהן לאורך זמן. המידע המתקבל עובר תהליך ניתוח בזמן אמת, מהווה כלי תומך החלטה לרופא ומאפשר לו לבצע פעולה כירורגית בהתאם לשיקול דעתו. למערכת יכולת השוואה וזיהוי השינויים באופן אוטומטי.

מדובר במערכת היחידה בעולם העושה שימוש בטלפון סלולרי, צילום כלל גופי מלא וזיהוי אוטומטי של נקודות חן ללא צורך באבחון ידני. כמו כן, אפליקצית DermaCompare מבוססת על מאגרי מידע רחבים מכל העולם, כך שהטכנולוגיה לומדת ובוחנת מידע חדש כל הזמן ומסוגלת להתריע בהתבסס על מקרים אחרים שאובחנו.

המערכת של אמרלד זמינה עבור כלל המשתמשים באמצעות אפליקציה הניתנת להורדה במכשירים הניידים השונים. המערכת מבצעת סריקה של גוף המטופל באמצעות צילום כלל גופי אשר מסמן לרופא אלו נקודות חדשות נמצאות על גוף המטופל ואלו נקודות השתנו, מה שמאפשר גילוי מוקדם מהיר וקיצור משמעותי של זמני הליך האבחון.

המידע המתקבל באפליקציה ניתן לשליפה מצידו של הרופא המטפל או לצוות של דרמטולוגים מומחים מטעם אמרלד. לחברה קיימת תוכנית של שיתוף פעולה מקצועי עם מספר בתי חולים בארץ ובחו"ל שמספקים עבור המשתמשים את האבחון.

לדברי ליאור ויין, מנכ"ל אמרלד: "גם הרופא הטוב ביותר אינו יכול לזכור כל נקודה בגוף המטופל, וגם אנחנו לרוב לא מצליחים לעקוב אחר השינויים. הצילום הוא מקור ההשוואה, והדרך להציל חיים". ויין מוסיף כי "במהלך פעילות המחקר והפיתוח שלנו, אנחנו מצלמים ללא עלות מתנדבים. אני קורא לכל מי שמעוניין לפנות אלינו ונשמח להזמינו לסקירה ולצורך כך פתחנו רישום אינטרנטי באתר שלנו".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן העור ונקודות חן (שומות).

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום