אינטרסקס: ניתוח נדיר בפעוטה

(0)
לדרג

ניתוח להסרת איבר מין זכרי מגופה של פעוטה שנולדה עם איברי מין נקבי וזכרי בוצע בביה"ח בני ציון. מדובר בתופעה גנטית נדירה של מין לא מוגדר ביילוד

מאת: מערכת zap doctors

אחד הניתוחים המורכבים ביותר שבוצעו בישראל בוצע לאחרונה בפעוטה שנולדה עם איברי מין של שני המינים בבית חולים בני ציון. איבר המין הזכרי הוסר והפעוטה שוחררה השבוע לביתה במצב תקין.

מנהל מחלקת כירורגיית ילדים פרופ' איגור סוחוטניק והצוות עמלו מעל חמש שעות על הפיכת איבר דו-מיני לאיבר נקבי על ידי הסרתו של איבר המין הגברי בגופה של פעוטה כבת שנתיים, שנולדה עם תופעה הנקראת אינטרסקס (AMBIGUOUS GENITALIA).

"הניתוח נועד לתקן את מערכת הרבייה ובכך ליצור לפעוטה בת השנתיים חיי נוחות, גם מבחינה אסתטית וגם מבחינה רפואית", מסביר פרופ' סוחוטניק. "הפעוטה הגיעה אלינו כאשר איבר מינה החיצוני נראה איבר מין דו מיני, אך גופה מכיל גם רחם ושחלות, מצב שהוא בבחינת אנדרוגינוס, שבו האדם מכיל איבר נקבי ואיבר מיני ולכן מין היילוד אינו מוגדר".

לפי הספרות הרפואית, תופעה גנטית זו מתרחשת בעיקר בחברות שבהן מתקיימים נישואי קרובים, כאשר ברוב המקרים בעת שנתקלים במקרה שכזה נוהגים להסיר את אבר המין הזכרי ולהשאיר את האיברים הנקביים.

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום