בן 7 הציל במותו 4 בני אדם

(0)
לדרג

משפחתו של הילד שגופו קרס הסכימה לתרום איברים: הוא הציל שני ילדים, הצעיר שבהם בן 3, בן 7, בת 18 וצעירה בת 27. אביו: "החיוך תמיד זהר על פניו"

מאת: מערכת zap doctors

אלכסיי, ילד בן 7 הציל במותו שני ילדים, נערה וצעירה בת 27. הילד, אלכסיי יליסייב הגיע לבית החולים אסף הרופא עקב גידול בראש שלחץ על גזע המוח, לאחר ביצוע בדיקות ומבחנים הרופאים נאלצו לקבוע מוות מוחי נשימתי.

משפחתו של הילד הסכימה לתרום את איבריו ולהציל חיים: הלב והריאות הושתלו בילד בן 7 בבית חולים שניידר, הכבד הושתל בבילינסון בבת 27; בבית חולים רמב"ם הושתלו זה אחר זה בן 3 ובת 18 עם מחלות כליות.

אביו של הילד שתרם איברים סיפר: "אלכסיי נולד בארץ ומאוד אהב אותה. הוא גדל להיות ילד חברותי ומלא בכוחות. החיוך תמיד זהר על פניו והוא העניק ממנו בנדיבות לכל הסובבים אותו. אהבותיו הגדולות היו מדע, טכנולוגיה ובנייה, והוא נהנה מכל צעצוע ומכל ספר הנוגעים לתחומים אלה. עד יומו האחרון היה צוחק איתנו, מנסה לעודד ולתמוך בכל דרך אפשרית ומאוד דאג לשלומנו".

לדבריו של ד"ר רן שטיינברג, מנהל היחידה לכירורגית ילדים בביה"ח "רות" לילדים שברמב"ם, ההשתלה הכפולה הייתה משימה מאתגרת: "נקראנו לבית החולים ביום שישי בערב, כאשר פועל בבית החולים צוות מצומצם. ההיענות הייתה מהירה ובתוך זמן קצר היינו מוכנים לביצוע המשימה. במשך שבע שעות היינו בחדר הניתוח, מבצעים השתלה אחת אחרי השנייה, שתיהן הסתיימו בהצלחה. אנחנו בהחלט מרוצים".

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיית ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום