"מנכ"ל משרד הבריאות רק רופא"

(0)
לדרג

לאור הפרסומים על הכוונה למנות כלכלן למנכ"ל משרד הבריאות הר"י מזהירה: מדובר במהלך מסוכן, שיעניק עדיפות לשיקולים כלכליים ויפגע בחולים

מאת: מערכת zap doctors

לאחרונה פורסם כי עם הקמת הממשלה החדשה ישנה כוונה של סגן שר הבריאות המיועד, ח"כ יעקב ליצמן, למנות מנכל חדש למשרד הבריאות שאינו רופא. ככל הנראה מדובר במשה בר סימן טוב, שכיהן בשנים האחרונות כאחראי על תקצוב משרד הבריאות באוצר.

כזכור, המנכ"ל המכהן במשרד הבריאות, פרופ' ארנון אפק, שהינו מומחה לפתלוגיה ומינהל רפואי, מונה לתפקידו רק לפני שנה על ידי שרת הבריאות לשעבר, יעל גרמן.

במכתב ששלח היום (א') ד"ר ליאוניד אידלמן, יו"ר הסתדרות הרפואית בישראל לרופאים עולה כי הר"י, מתנגדת לכוונה זו ורואה בה צעד תקדימי ומסוכן למערכת הבריאות.

עמדת הר"י היא ששיקולים רפואיים קודמים לשיקולים כלכליים "תפקיד מנכל משרד הבריאות הוא תפקיד מקצועי שמצריך החלטות בעלות משמעות רפואית גרידא. ולכן רק מנכל שהינו רופא כפוף לכללי האתיקה הרפואית ומחויב להעניק עדיפות ברורה לשיקולים רפואיים, ובראשם טובת המטופלים, על פני שיקולים כלכליים קרים של עלות-תועלת".

בנוסף נכתב במכתב, "תפקיד המנכל כולל סמכויות רבות מכוח החוק המחייבות ידע ושיקול דעת רפואי. המנכל אמון גם על רגולציה של מקצוע הרפואה, פרסום חוזרי מנכל הנוגעים לבריאות התושבים והטיפול הרפואי בהם, העמדה לדין משמעתי של רופאים וסמכויות מקצועיות נוספות".

לעומת זאת מתריעים בהר"י כי "איש האוצר רואה הכול דרך החור שבגרוש ודוגל בייבוש מערכת הבריאות כדי להכריח את הרופאים להתייעל על חשבון המטופלים. ולכן אנו מתנגדים למינויו של אדם המתמחה אך ורק בתקצוב כלכלי ולא ברפואה ובניהול". ההתנגדות עזה עוד יותר כשמדובר ב "מינויו של מי שחתום על חוקי ההסדרים בשנים האחרונות שביקשו לצמצם את גבולות המקצוע שלנו ולהחליש את הקהילייה הרפואית".

בהר"י מבקשים לשמור על המסורת לפיה מאז קום המדינה כיהנו בתפקיד מנכל המשרד 23 רופאים מנהלים. בישיבת מזכירות הרי מיום 30.4 הוחלט לצאת למאבק נגד הכוונה למנות מנכל משרד הבריאות שאינו רופא, במישורים שונים, לרבות אפשרות לנקיטת אמצעים ארגוניים בהמשך. מכתב ברוח דומה נשלח עם לח"כ יעקב ליצמן.

לדברי ד"ר אידלמן מדובר במאבק איו-ברירה על איכות הרפואה ומקומו של הרופא ושיקול הדעת הרפואי בהתוויית מדיניות הבריאות של ישראל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום